Ziņas vieglajā valodā 17. septembrī

Ziņas vieglajā valodā otrdien, 17. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 17. septembrī
00:00 / 05:01
Lejuplādēt

Zināms jaunais Eiropas Komisijas sastāvs

Eiropas Komisijas priekšsēdētāja Urzula fon der Leiena otrdien, 17. septembrī, iepazīstināja ar jauno Eiropas Komisijas sastāvu.

"Jaunās Vienotības" politiķis Valdis Dombrovskis ieņems ekonomikas un produktivitātes komisāra amatu.

Dombrovskim uzticēti arī īstenošanas un vienkāršošanas komisāra pienākumi.

Dombrovskis vairs nebūs priekšsēdētājas izpildvietnieks.

Jaunā Eiropas Komisija darbu sāks 1. novembrī.

Baltkrievijā aizturēts Latvijas pilsonis

Baltkrievijā atkal aizturēts kāds Latvijas pilsonis.

Latvijas Ārlietu ministrijā gaida plašāku skaidrojumu no Baltkrievijas iestādēm.

Ārlietu ministrija ir brīdinājusi nebraukt uz Baltkrieviju un Krieviju, jo tas ir riskanti.

Latvijai šajās valstīs ir ierobežotas iespējas palīdzēt saviem cilvēkiem.

Šogad Baltkrievijā aizturēti 11 cilvēki no Latvijas.

Taču brīdinājumus cilvēki neievēro un turpina ceļot uz Baltkrieviju.

Putnu bara dēļ paceļ gaisā NATO iznīcinātājus

Latvijas robežas tuvumā šorīt konstatēja nezināmu lidojošu objektu.

No militārās bāzes "Lielvārde" gaisā pacēlās NATO iznīcinātāji.

Aizdomīgais objekts izrādījās putnu bars.

Sākumā to nebija iespējams noskaidrot.

Amatpersonas uzskata, ka reakcija bija atbilstoša.

Ir svarīgi attīstīt reaģēšanas procedūras un mācīties no dažādām situācijām.

Krievija apšauda Ukrainas pilsētas

Krievija pagājušajā naktī vērsa plašu "Šahed" kaujas dronu uzbrukumu Ukrainai.

Uz pilsētām un apdzīvotajām vietām kopumā raidīts 51 kaujas drons, 34 no tiem ukraiņi notrieca.

Vislielākie postījumi šonakt ir nodarīti Sumu apgabalā.

Cietuši arī citi apgabali.

Krievija turpina arī centienus virzīties uz priekšu Ukrainas austrumos.

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis sola jau nākamnedēļ iepazīstināt sabiedrotos ar viņa izstrādāto Miera plānu.

Sprādzienā Libānā simtiem ievainoto

Simtiem Libānas kaujinieku grupējuma "Hizbullāh" biedru ievainoti ar sprāgstošiem peidžeriem.

Tās ir nelielas ierīces ziņojumu saņemšanai.

"Hizbullāh" šos peidžerus saņēma nesen.

Militārie analītiķi pieļauj, ka šo tehniski sarežģīto uzbrukumu sarīkoja Izraēlas specdienesti.

Izraēla nav uzņēmusies atbildību.

Peidžeru sprādzienos nogalināti vairāki cilvēki, bet ievainoti vairāk nekā 2000.

Upuru vidū ir arī kāda 10 gadu veca meitene.

Uzbrukumā vieglus ievainojumus guvis arī Irānas vēstnieks Libānā Modžtaba Amani.

Plūdos Centrāleiropā jau 19 bojāgājušie

Vētras "Boriss" izraisītajos plūdos Centrāleiropā bojāgājušo skaits pieaudzis līdz 19.

Plūdi ir daļā Austrijas, Čehijas, Polijas, Ungārijas, Rumānijas un Slovākijas.

Lai gan vietām laika apstākļi uzlabojas, zeme ir piemirkusi un upes pārplūdušas.

Cilvēkiem ir jābūt ļoti piesardzīgiem.

Vietās, kur ūdens atkāpies, atklājas plūdu radītā postaža.

Portugālē postoši ugunsgrēki

Portugālē aptuveni 5000 ugunsdzēsēju turpina cīņu ar savvaļas ugunsgrēkiem, kuros dzīvību zaudējuši trīs cilvēki.

Portugāles ziemeļos plosās aptuveni 100 ugunsgrēki.

Daudziem cilvēkiem nācies evakuēties, bet precīzs skaits nav zināms.

Nav arī zināms, cik ēku ir nodegušas.

Ugunsgrēku dzēšanā tiek izmantotas lidmašīnas un helikopteri.

Portugāle arī lūgusi citu Eiropas Savienības valstu palīdzību.

Ugunsgrēki Portugālē
Ugunsgrēki Portugālē

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti