Ziņas vieglajā valodā 22. oktobrī

Ziņas vieglajā valodā 22. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 22. oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Krievijas raķetes triecienā pasta noliktavai Harkivā nogalināti seši cilvēki

Krievijas karaspēks apšaudīja Hersonas apgabalu Ukrainas dienvidos.

Krievija izšāvusi ļoti daudz raķešu un aviācijas bumbu.

Hersonā izpostītas mājas un uzņēmumi.

Bet Ukrainas austrumos Harkivā Krievijas raķete trāpīja pasta noliktavai.

Nogalināti seši cilvēki. Viņi bija pasta darbinieki.

Tas bija uzbrukums parastam civilam objektam.

Tā teica Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis.

 

Izraēla turpina karu pret teroristisko grupējumu "Hamās"

Izraēla turpina karu pret teroristisko grupējumu "Hamās" Gazas joslā.

Izraēla uzbrukusi arī divām lidostām Sīrijā un palestīniešu kaujinieku bāzei Rietumkrastā.

Tikmēr Gazas joslu sasniedz pirmās humānās palīdzības kravas.

Vakar no Ēģiptes Gazā iebrauca 20, bet šodien 17 kravas mašīnas ar pārtiku un medikamentiem.

Gazas joslā gandrīz vairs nav pārtikas un droša dzeramā ūdens un situācija ir ļoti smaga.

Apvienoto Nāciju Organizācija saka, ka palestīniešiem vajadzīga daudz lielāka palīdzība.

 

Latvija plāno piešķirt Armēnijai 100 000 eiro

Latvija piešķirs 100 000 eiro Armēnijai.

Armēnijā ieradušies ļoti daudz bēgļu no Kalnu Karabahas, ko tagad pārvalda Azerbaidžāna.

Armēnijā ir izveidojusies humānā krīze.

Starptautiskā sabiedrība palīdz Armēnijai.

Cilvēkiem vajadzīgas pirmās nepieciešamības lielas un izmitināšana, arī psiholoģiskā un medicīniskā palīdzība.

 

Rīgas Starptautiskā kino festivāla galvenā balva – filmai "Ģimenes laiks"

Sadalītas 10. Rīgas Starptautiskā kino festivāla balvas.

Galveno balvu "Zelta gaili" saņēma somu režisores Tias Kouvo filma "Ģimenes laiks".

Filma stāsta par kādu mūsdienu ģimeni, kas sapulcējusies kopā Ziemassvētkos.

Filmā parādītas sabiedrības problēmas.

Režisore saka, ka katra ģimene ir kā sabiedrība miniatūrā, katrs mēs nākam no ģimenes un atspoguļojam tajā gūto pieredzi.

 

Cēsu muzejā atklāta gleznu izstāde "No sirds uz dvēseli"

Cēsu Vēstures un mākslas muzejā atklāta gleznu izstāde "No sirds uz dvēseli".

Tajā skatāmi biedrības "Zvannieku mājas" bērnu zīmējumi.

Zīmējumi tapa šovasar mākslinieces Aļonas Savjukas vadībā.

Izstādi Cēsu Vēstures un mākslas muzejā varēs apskatīt nedēļu, pēc tam bērnu zīmējumus izstādīs Sociālās aprūpes centros, lai tie priecētu seniorus.

 

Mirusi dzejniece un tulkotāja Amanda Aizpuriete

67 gadu vecumā mirusi dzejniece un tulkotāja Amanda Aizpuriete.

Amanda Aizpuriete dzejoļus sāka rakstīt pagājušā gadsimta 70. gadu vidū.

Viņai izdoti 10 dzejoļu krājumi, kā arī romāns.

Viņa arī ļoti daudz tulkoja un atdzejoja no angļu, vācu un krievu valodas.

Lielākā mūsdienu latviešu dzejniece – tā Aizpurieti vērtē rakstniece, tulkotāja un kultūras žurnāla "Domuzīme" galvenā redaktore Rudīte Kalpiņa.

 

Laika ziņas

Latvijā būs lielākoties mākoņains laiks.

Naktī galvenokārt dienvidaustrumu rajonos, dienā vietām lietus.

Naktī vietām bieza migla. Lēns vējš 2-5 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 3…7 grādi, ziemeļaustrumu rajonos 1…2 grādi.

Dienā 7…11 grādi, austrumu rajonos 3…7 grādi.

 

Rīgā lielākoties mākoņains laiks.

Bez būtiskiem nokrišņiem.

Lēns vējš 2–5 metri sekundē.

Gaisa temperatūra naktī 5…7 grādi, dienā 8…9 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti