Ziņas vieglajā valodā 24. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā trešdien, 24. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 24. jūlijā
00:00 / 05:01
Lejuplādēt

Krievija smagi apšauda Harkivu

Krievijas armija atkal apšaudījusi vairākas vietas Ukrainā, jo īpaši Harkivu.

Cietusi Šveices palīdzības organizācijas ēka un privāts dabas parks. Dabas parkā bijuši arī dzīvnieki.

Ir bojāgājušie un ievainotie.

Privātajā dabas parkā pie Harkivas aizdegušies staļļi un viesu nams.

Darbinieki esot spējuši laikus no liesmām izvest un paglābt zirgus. Par pārējo dzīvnieku likteni precīzāku ziņu nav.

Mediji vēsta, ka pēc sprādziena no dabas parka aizbēdzis ķengurs. Dzīvnieku turpina meklēt.

Agrajā rīta stundā uzlidojumos postījumi nodarīti arī Šveices palīdzības fondam. Tas finansē un organizē humānās atmīnēšanas operācijas Ukrainā.

Cietuši vismaz seši transportlīdzekļi. Tos darbinieki izmanto atmīnēšanas operācijām.

Vairāki fonda ēkas stāvi ir sabrukuši.

Krievija agrā rītā uz Harkivu raidījusi gan bezpilota lidaparātu, gan raķetes. Vispirms mērķēts pa industriālo zonu pilsētā, pēc tam pa dzīvojamo rajonu. 

Krievijas triecienos Ukrainā bojā gājuši 4 cilvēki

Arī pagājušajā naktī Krievija veikusi raķešu un trieciendronu uzbrukumus Ukrainas pilsētām.

Sprādzieni bija dzirdami galvaspilsētā Kijivā un valsts otrajā lielākajā pilsētā Harkivā.

Arī Odesas un Poltavas apgabalos.

Pēdējā diennaktī bojā gājuši 4 cilvēki, bet vismaz 17 guvuši ievainojumus.

Pēdējos mēnešos Krievijas raķešu un dronu uzbrukumi galvenokārt bijuši mērķēti pa Ukrainas energoinfrastruktūru.

Pievērš uzmanību ziņām par Latvijas bērnu dalību nometnē Krimā

Šobrīd nav zināms, vai Latvijas bērni ir devušies uz nometni Krievijas okupētajā Ukrainas teritorijā Krimā.

Sociālajos medijos izplatījusies no Kremļa medijiem pārpublicēta informācija, ka uz bērnu nometni "Artek" Krimā ieradušies bērni no 60 valstīm. Arī no Baltijas valstīm.

Ziņai uzmanību pievērsusi Ārlietu ministrija un Valsts drošības dienests.

Ārlietu ministrijā uzsver, ka ikvienam ir tiesības brīvi izbraukt un brīvi ieceļot valstī, ja viņam ir Latvijas pase. Taču svarīgi esot ņemt vērā ceļojuma brīdinājumus un drošības situāciju konkrētajās valstīs.

Arī Valsts drošības dienests jau vairakkārt ir brīdinājis cilvēkus par augstajiem vervēšanas un izlūkošanas riskiem.

NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra "Stratcom" direktors Jānis Sārts uzsver, ka "vispirms būtu jāpārbauda informācijas patiesums".

Vanšu tilta pārbūve Rīgā varētu sākties tikai 2026. gadā

Remonta iepirkums piedzīvojis neveiksmi.

Pieteicies tikai viens pretendents. Tas piedāvājis darbus veikt par ievērojamu summu – 97 miljoniem eiro.

Pašvaldība gatavojas izsludināt jaunu iepirkumu.

Nozares eksperts, iedziļinoties iepirkumā secina, ka tas ir loģisks iznākums ļoti slikti organizētajam iepirkumam.

Rīgas izpilddirektors Jānis Lange atzīst, ka pašvaldības noteiktās prasības bijušas ļoti augstas.

Taču uz tilta apskati pirms iepirkuma pieteikušies 16 uzņēmēji.

Dome apņemoties pārskatīt darbu apjomus.

Jaunu iepirkumu esot plānots izsludināt rudenī.

Cilvēks uz elektriskā skrejriteņa šķērsojot Vanšu tiltu.
Cilvēks uz elektriskā skrejriteņa šķērsojot Vanšu tiltu.

Latvijā izplatās kovids

Latvijā sācies jauns Covid-19 pacēluma jeb pieauguma vilnis.

Tas sācies krietni agrāk nekā citus gadus.

Iepriekš pastiprināts pozitīvu testu skaits bija novērojams augustā.

Ienācis jauns omikrona paveids – PP3.

Tas bija manāms jau citviet Eiropā un ASV.

Šobrīd katrs septītais paraugs esot pozitīvs, bet pirms divām nedēļām tikai katrs 40.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti