Ziņas vieglajā valodā 28. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 28. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 28. jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Banka vēršas tiesā par jauno nodevu

Satversmes tiesa ierosināja lietu par pienākumu bankām maksāt kredītņēmēju atbalsta nodevu.

To ieviesa pirms nepilna gada.

Toreiz bankas brīdināja, ka vērsīsies Satversmes tiesā.

Pieteikumu Satversmes tiesā iesniedza "SEB banka".

Tiesāšanās neietekmēs atbalsta saņēmējus.

Bankas turpinās maksāt nodevu.

Banka vēlas pierādīt, ka valsts rīkojās sasteigti un netaisnīgi.

Mēģina apiet sankcijas

Eiropas Savienība jau pirms diviem gadiem aizliedza ekskluzīvu automašīnu eksportu uz Krieviju.

Taču automašīnas Krievijā ieved caur Baltkrieviju.

Baltkrievijā šīs ļoti dārgās automašīnas nonāk arī caur Latviju.

Ekskluzīvu automašīnu eksports uz Baltkrieviju caur Latviju divu gadu laikā pieaudzis 50 reizes.

Arī patlaban robežpunktā Pāternieki Krāslavas novadā rindā atrodas ap 400 ekskluzīvu vieglo automašīnu ar tā saucamajiem tranzīta jeb pagaidu numuriem.

Jaunnedēļ Eiropas Savienība plāno oficiāli izziņot jaunas sankcijas pret Baltkrieviju.

Taču ekskluzīvo auto eksportu uz Baltkrieviju neaizliedz.

Vācijā par sankciju apiešanu aizturētie

Vācijā aizturēti četri cilvēki.

Viņi apgāja sankcijas un izveda uz Krieviju ekskluzīvas automašīnas.

Noziedznieki darbojās visā Vācijā.

Šie cilvēki uzturēja sakarus arī ar daudzām Austrumeiropas valstīm, kā arī ar valstīm, kas robežojas ar Krieviju.

Eiropas Savienībā vienojas par galvenajiem amatiem

Eiropas Savienības valstu līderi vienojušies par galveno amatu sadalījumu.

Eiropadomi turpmāk vadīs bijušais Portugāles premjers, sociāldemokrāts Antoniu Košta, par ārlietām būs atbildīga liberāldemokrāte, Igaunijas premjere Kaja Kallasa, savukārt Eiropas Komisijas vadītājas amatam atkārtoti ir izvirzīta Urzula fon der Leiena, kura pārstāv Eiropas Tautas partiju.

Eiropas Parlamentā fon der Leienai ir jāsaņem deputātu vairākuma atbalsts.

ASV pirmās prezidenta amatu kandidātu debates

ASV prezidenta amata kandidāti Donalds Tramps (pa kreisi) un Džo Baidens
ASV prezidenta amata kandidāti Donalds Tramps (pa kreisi) un Džo Baidens

Notikušas pirmās ASV prezidenta amata kandidātu – demokrāta Džo Baidena un republikāņa Donalda Trampa – televīzijas debates.

Tajās abi visu laiku vecākie prezidenta amata kandidāti izklāstīja savu redzējumu par ASV un to vietu pasaulē.

Debatēs Tramps bija pārliecinošāks nekā Baidens.

Tagad demokrātu partijā domā par Baidena nomaiņu ar citu kandidātu.

Nākamās – un arī pēdējās – priekšvēlēšanu televīzijas debates starp Trampu un Baidenu ir paredzētas septembrī.

ASV prezidenta vēlēšanas ir gaidāmas novembrī.

Krievijas triecienos Ukrainā civiliedzīvotāju upuri

Krievijas spēku triecienos Doneckas un Harkivas apgabalā ir vairāki nogalināti un ievainoti mierīgie iedzīvotāji.

Ukrainas bruņotie spēki ziņo, ka šodien visā frontē notikusi 81 sadursme.

Lielākā aktivitāte ir Pokrovskas un Siverskas virzienā.

Ukrainas spēkiem ir izdevies apturēt Krievijas uzbrukumu Harkivas virzienā.

Krievija visā frontē uzbrukumos izmanto aviāciju.

Latvijas basketbolisti zaudē somiem

Rihards Lomažs Latvijas izlases spēlē
Rihards Lomažs Latvijas izlases spēlē

Latvijas vīriešu basketbola izlase šovakar ar 84:90 zaudēja Somijai.

Somijā, Tamperē, mūsu basketbolisti šovakar aizvadīja pēdējo pārbaudes spēli pirms olimpiskās kvalifikācijas.

Pirms divām dienām Latvijas izlase ar 84:63 uzvarēja Ēģipti.

Olimpiskās kvalifikācijas pirmais mačs paredzēts otrdien pret Gruziju.

Latvijā krīt karstuma rekordi

Latvijā šī bija ļoti karsta diena.

Gaisa temperatūra vietām pietuvojās +33 grādiem.

Vairākās novērojumu stacijās labots karstuma rekords.

Laika ziņas

Naktī galvenokārt rietumu un centrālajos rajonos gaidāms lietus, vietām stiprs, un iespējams arī negaiss.

Mērens dienvidu vējš, kas negaisa laikā būs brāzmains.

Gaisa temperatūra naktī +18…+22 grādi.

Dienā debesis skaidrosies, vietām, galvenokārt austrumos, iespējams negaiss.

Rietumu, ziemeļrietumu vējš 3–8 m/s.

Gaisa temperatūra +22…+27 grādi, daudzviet piekrastē ap +20 grādiem.

Rīgā rīt no rīta iespējams lietus un pērkona negaiss.

Rietumu, ziemeļrietumu vējš 3–6 m/s.

Gaisa temperatūra naktī +20…+21 grāds, dienā +22…+24 grādi.

Laika tips 2. – labvēlīgs

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti