Ziņas vieglajā valodā 28. oktobrī

Ziņas vieglajā valodā 28. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 28. oktobrī
00:00 / 04:54
Lejuplādēt

 

Gruzijā protestē pret vēlēšanu rezultātu viltošanu

Gruzijas galvaspilsētā Tbilisi tūkstošiem cilvēku šovakar protestēja pret parlamenta vēlēšanu rezultātu viltošanu.

Mītiņā runāja Valsts prezidente Salome Zurabišvili un opozīcijas pārstāvji. Opozīcija pieprasa sarīkot jaunas vēlēšanas, kuras uzraudzītu neatkarīgi ārvalstu novērotāji.

Gruzijas parlamenta vēlēšanās uzvarēja valdošā partija "Gruzijas sapnis".

Taču vēlēšanu novērotāji ziņoja par plašu krāpšanos.

Valsts prezidente vēlēšanu rezultātus neatzina.

Viņa izteica aizdomas par Krievijas iejaukšanos.

 

Lietuvas parlamenta vēlēšanās uzvar sociāldemokrāti

Lietuvas Seima vēlēšanās uzvarējusi Sociāldemokrātu partija.

Lietuvā svētdien notika Seima vēlēšanu otrā kārta.

Sociāldemokrātu partija ieguva 52 deputātu mandātus.

Pašreizējā Seima sasaukumā sociāldemokrātiem bija tikai 14 deputāti.

Sociāldemokrātu partija plāno valdību veidot kopā ar "Demokrātisko partiju "Lietuvas vārdā"" un Zemnieku un zaļo savienību.

Sociāldemokrātu partijas priekšsēdētāja Vilija Blinkevičūte vēl nav paziņojusi, vai kļūs par valdības vadītāju.

 

Plāno ļaut slimnīcām zāles iepirkt no ražotāja

Veselības ministrija grib atļaut slimnīcām iepirkt zāles tieši no ražotāja, nevis vietējām lieltirgotavām, kā tas ir tagad.

Ministrs Hosams Abu Meri no "Jaunās Vienotības" uzskata, ka tas samazinātu slimnīcu izmaksas.

Ministrija ir sagatavojusi izmaiņas Farmācijas likumā un tās iesniegs valdībā.

Zāļu lieltirgotāji ministrijas ieceri kritizē.

Viņi saka, ka lieltirgotāju uzcenojums zālēm ir ļoti mazs, bet zāļu cenu ietekmē konkurence.

 

SM publisko plānu "Rail Baltica" attīstīšanai

Satiksmes ministrija ir sagatavojusi plānu, kā dzelzceļa "Rail Baltica" projektu attīstīs pirmajā fāzē.

Plānots pabeigt sāktos būvdarbus abās starptautiskajās stacijās – Rīgas lidostā un centrā.

Savienojumu ar Rīgu plāno būvēt tikai no vienas puses – vai nu no Upeslejām līdz centram, vai arī no Misas līdz lidostai.

Savukārt sliedes uz Igauniju līdz 2030. gadam var arī neuzbūvēt.

 

Valainis gatavo plānu piecenojuma ierobežošanai

Ekonomikas ministrs Viktors Valainis no Zaļo un Zemnieku savienības gatavo plānu, kā ierobežot lielveikalu piecenojumu pārtikas precēm, lai visnepieciešamākajām pārtikas precēm cena samazinātos par piekto daļu.

Valainis ar savu plānu nākamnedēļ iepazīstinās koalīcijas sadarbības padomi.

Valaiņa plānu varētu ieviest 7 līdz 8 mēnešu laikā.

Tas ir gaidāmo pašvaldību vēlēšanu laiks.

 

Rīgas pansionātos garas rindas

Naudas trūkuma dēļ rinda uz vietu pansionātā Rīgā pagarinājusies līdz deviņiem mēnešiem.

Pagājušajā gadā pie vietas sociālajās mājās tika ap 850 cilvēkiem, bet šogad līdz septembrim – trīsreiz mazāk.

Rīgas dome ir izrēķinājusi, ka sociālās aprūpes pakalpojumiem tai šogad pietrūkst ap sešiem miljoniem eiro.

Pusmiljonu rindu mazināšanai Rīgas dome jau atradusi.

Vēl vajadzīgi pieci miljoni eiro, lai nodrošinātu aprūpi mājās.

Rīgas dome sola naudu atrast.

 

RFS pārspēj "Metta"

Latvijas futbola virslīgā līdere RFS komanda ar 2:1 pārspēja "Metta" vienību.

RFS futbolisti tagad ir viena punkta attālumā no čempiontitula.

 

Laika ziņas

Latvijā gaidāms mainīgs mākoņu daudzums.

Dažviet īslaicīgs lietus.

Rietumu vējš 4–8 m/s, rīt vakarā vējš iegriezīsies no dienvidiem 2–5 m/s.

Gaisa temperatūra naktī +4…+8°, vietām piekrastē +9…+11°.

Dienā +8…+13°.

Rīgā naktī īslaicīgs lietus.

Rietumu vējš 3–8 m/s, vakarā iegriezīsies no dienvidiem.

Gaisa temperatūra naktī +7…+9°, dienā +10…+12°.

Laika tips 2. – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti