Ziņas vieglajā valodā 1. janvārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 5 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 1. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 1. janvārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Šogad daudz jaunu likumu

Šogad stāsies spēkā 223 jauni likumi.

Tas ir vairāk nekā citus gadus.

Tikmēr 82 vairs nebūs spēkā.

No šī gada ir jaunums – turpmāk pašvaldību saistošie noteikumi pieejami oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”.

Audzis bērnu pabalsts

No šodienas ģimenes pabalsts par vienu bērnu pieaugs līdz 25 eiro.

Par diviem bērniem – līdz 100 eiro.

Par trijiem bērniem vecāki saņems 225 eiro jeb 75 eiro par katru bērnu.

Par četriem un vairāk bērniem pabalsts būs 100 eiro mēnesī par katru bērnu.

Gāze kļūst dārgāka

Līdz ar elektrības cenu no šodienas pieaug arī dabazgāzes cena mājsaimniecībām.

Tā aug robežās no 54% līdz 93%.

Fiksētā maksa par dabasgāzes sadali paliek nemainīga – 3,27 eiro mēnesī.

Šoferi vairs netirgos biļetes

No šodienas Rīgas sabiedriskajā transportā pasažieri vairs nevar iegādāties biļeti pie šofera.

Izņēmums ir 22. autobuss.

Turpmāk biļetes jāpērk iepriekš tirdzniecības vietās.

Ārzemnieki, kuri iebrauc Latvijā un uz centru brauc ar 22. autobusu, biļeti iepriekš nopirkt nevar.

Tāpēc 22. autobusā to varēs nopirkt pie šofera.

Pieaug spiediens uz robežas

Pirms jaunā gada robežsargi pieķēruši 85 cilvēkus, kuri mēģināja nelikumīgi šķērsot Latvijas–Baltkrievijas robežu.

Jau kopš decembra vidus vērojams pastiprināts spiediens uz Latvijas robežu.

To nelegāli cenšas šķērsot aizvien vairāk cilvēku.

Slimnīcas ir gatavas

Mediķi ar bažām gaida sekas pēc gadumijā mīkstinātajiem Covid-19 ierobežojumiem.

Prognozes liecina, ka jaunā vīrusa paveida omikrona dēļ februārī varētu būt pacientu skaita pieaugums.

Tāpēc slimnīcas saglabā paaugstinātu gatavību.

Vakcinācijas birojs nosprauž mērķus

Lai nodrošinātu plašāku vakcināciju, šogad plānoti vairāki pasākumi.

Plānots sasniegt 75% līdz 90% pirmreizējo vakcinācijas līmeni.

Tāpat plānots sasniegt 80% balstvakcinācijas aptveri.

Vakcinācijas centri ar jaunu sparu sāks darboties rīt.

Latvijā vakcinācijas procesu noslēguši teju 67% iedzīvotāju.

Balstvakcīnu saņēmuši gandrīz 20%.

Šogad plānots ieviest arī jaunu vakcinācijas veidu – vakcināciju aptiekās.

Rīt sazvanīsies Baidens un Zelenskis

Nerimstot bažām par iespējamu Krievijas iebrukumu Ukrainā, ASV prezidentam Džo Baidenam rīt paredzēta telefonsaruna ar Ukrainas prezidentu Volodimiru Zelenski.

No valdības pie miljardiera maka

Bijušais Austrijas kanclers Sebastians Kurcs ir atstājis politiku.

Turpmāk viņš strādās pie amerikāņu miljardiera Pītera Tīla.

Kurcs rudenī bija spiests atstāt valdības vadītāja amatu.

Pret viņu ierosināja krimināllietu par valsts naudas slepenu izmantošanu savā labā.

Tas Kurcam, kurš savulaik bija Austrijas ārlietu ministrs, 2017. gadā palīdzēja kļūt par kancleru.

Kosmosa stacija pa vidu strīdam

Neskatoties uz saspīlētajām attiecībām ar Krieviju, ASV atbalstījusi Starptautiskās kosmosa stacijas darbības pagarināšanu līdz 2030. gadam.

Tam Amerika atvēlējusi naudu līdz 2024. gadam.

Krievijai un ASV ir bijusi cieša sadarbība stacijā kopš tās palaišanas 1998. gadā.

Tomēr abu valstu attiecības ir pasliktinājušās.

Tas rada bažas par sadarbības turpināšanu kosmosa jomā.

Baltkrievijai savas sankcijas

Reaģējot uz jaunajām sankcijām pret Baltkrieviju, šī valsts no šodienas aizliegusi ievest dažādas preces no Eiropas Savienības, ASV, Kanādas un vairākām citām valstīm.

Aizliegto preču sarakstā ir gaļas un piena produkti, dārzeņi, augļi, rieksti, konditorejas izstrādājumi un sāls.

Aizliegums neattieksies uz produktiem, ko baltkrievi ieved personīgajam patēriņam.

Politieslodzīto skaits aug

Politieslodzīto skaits Baltkrievijā decembrī palielinājies.

Patlaban cietumos atrodas 970 cilvēki, paziņoja Baltkrievijas varasiestāžu centrs "Vjasna".

Reizēm pret tiem, kuri ir cietumā politisko uzskatu dēļ, izturas ļoti nežēlīgi.

Eiro svin 20. jubileju

Šodien aprit 20 gadi, kopš apgrozībā laista eiro valūta.

Latvija Eiropas savienībā iestājās 2004. gadā.

Eiro gan mēs sākām lietot desmit gadus vēlāk.

Tikmēr Eiropas Centrālā banka sākusi darbu pie jaunu eiro banknošu dizaina.

To plāno izstrādāt divu gadu laikā.

Procesā sola iesaistīt arī Eiropas iedzīvotājus.

Siguldā bobsleja sacensības

Bobsleja pilota Oskara Ķibermaņa un stūmēja Dāvja Spriņģa ekipāža šodien Siguldā izcīnīja astoto vietu Pasaules kausa piektajā posmā.

Otra latviešu ekipāža – Emīls Cipulis ar Ivo Kleinbergu bija 11.

Sportisti ar sniegumu nav apmierināti.

Rīt Siguldā vēl vienas bobsleja divnieku sacensības.

Kamaniņās Šici krīt

Latvijas kamaniņu braucēju duets Mārtiņš Bots/Roberts Plūme šodien Vācijā izcīnīja ceturto vietu Pasaules kausa sestajā posmā.

Bet Juris un Andris Šici pēc kritiena ieņēma 18. vietu, tomēr saglabā līderpozīciju kopvērtējumā.

Sākas Dakāras rallijs

No rītdienas līdz 14. janvārim Saūda Arābijā 44. reizi tiks dots starts slavenajam Dakāras rallijam.

Dakārā startēs arī latvietis Didzis Zariņš.

Viņš būs stūrmanis Lietuvas pilota Antana Jukneviča ekipāžā.

Dakaras rallijreidā Zariņš ir piedalījies piecas reizes.

Laika ziņas

Naktī temperatūra pazemināsies līdz -4..-9 grādiem, vietām - austrumos līdz pat -14 grādiem.

Jau agri no rīta Kurzemē un vēlāk arī citviet gaidāms sniegputenis. Daudzviet snigs stipri.

Valsts rietumu un centrālajā daļā sniegu nomainīs neliels lietus un atkala, veidosies migla.

Rīt pēcpusdienā un vakarā -2...2 grādi, Kurzemē līdz 5 grādiem, bet valsts galējos austrumos -3...-5 grādi.

Rīgā no rīta un dienas pirmajā pusē gaidāms sniegputenis, vēlāk – neliels lietus un apledojums.

Gaisa temperatūra naktī pazemināsies līdz -6 grādiem, piepilsētā vietām līdz -10 grādiem; dienā 0…1 grāds.

Laika tips trešais – nelabvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti