Ziņas vieglajā valodā 16. jūnijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem un 4 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 16. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 16. jūnijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

 

 

„Rail Baltica” kļūst dārgāks

"Rail Baltica" projekta vizualizācija.
"Rail Baltica" projekta vizualizācija.

Dzelzceļa „Rail Baltica” būvēšana kļūst aizvien dārgāka.

Tā auditā norāda Eiropas Revīzijas palāta.

Audits ir pārbaude, kas ļauj saprast, vai visi plāni un aprēķini ir veikti pareizi un ar projektu viss ir kārtībā.

Auditori pētīja „Rail Baltica” dzelzceļa līnijas plānus un Eiropas naudas izlietojumu.

Auditori uzskata, ka plānotā dzelzceļa tuvumā dzīvo pārāk maz cilvēku.

Līdz ar to pārvadāt pasažierus nebūs izdevīgi.

Projektu arī varētu nepabeigt plānotajā laikā.

„Rail Balticas” izbūve varētu maksāt septiņus miljardus eiro.

 

Skolotājiem būs lielākas algas

Valdība piešķīra vairāk nekā astoņus miljonus eiro skolotāju algu palielināšanai šajā gadā.

Skolotāju algas palielinās no šā gada 1. septembra par 40 eiro.

Algas pagaidām nepalielinās augstskolu pasniedzējiem.

Tas nepatīk izglītības darbinieku arodbiedrībai.

 

Viens jauns Covid-19 slimnieks

Latvijā 15. jūnijā atklāja vienu jaunu saslimšanas gadījumu ar Covid-19.

Šādi ir Slimību profilakses un kontroles centra dati.

Veica apmēram 1700 testu.

Pirms tam divas dienas Latvijā nebija neviena jauna saslimšanas gadījuma ar Covid-19.

 

Pieaug "airBaltic" pasažieru skaits

Lidsabiedrība "airBaltic" pēdējā mēneša laikā ir pārvadājusi vairāk nekā 27 tūkstošus pasažieru.

Ik nedēļu pasažieru skaits palielinās.

Šajā laikā visvairāk cilvēku lidoja no Frankfurtes, Oslo un Amsterdamas uz Rīgu.

Regulārus lidojumus pēc koronavīrusa dēļ ieviestajiem ierobežojumiem „airBaltic” atsāka 18. maijā.

 

Polija atjauno lidojumus

Polija atjaunoja starptautiskos lidojumus ar Eiropas Savienības valstīm.

Pagājušajā nedēļas nogalē Polija atcēla kontroli uz savām robežām ar citām Eiropas Savienības valstīm.

Ir vienkāršāka arī darbinieku iebraukšana Polijā no Krievijas, Ukrainas un Baltkrievijas.

Pēc iebraukšanas Polijā vairs nav jāievēro divu nedēļu pašizolācija jeb aizliegums satikties klātienē ar citiem cilvēkiem.

 

Vācija ļauj iebraukt sezonas viesstrādniekiem

Vācija atcēla ierobežojumus sezonas viesstrādnieku iebraukšanai.

Vācijā vajadzīgi strādnieki lauksaimniecībā.

Iebraukšanas ierobežojumus Vācija ieviesa, lai valstī neizplatītos Covid-19.

Ierobežojumus atcēla līdz gada beigām.

Sezonas strādnieki no Eiropas Savienības un Šengenas zonas atkal drīkst brīvi iebraukt Vācijā.

Viņi varēs palīdzēt ražas novākšanā.

Katru gadu Vācijā strādā apmēram 300 000 sezonas strādnieku.

Lielākā daļa nāk no Polijas un Rumānijas.

 

Parasportisti atsāk trenēties

Pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas liela daļa parasportistu ir atsākuši trenēties.

Tā ziņo Latvijas Paralimpiskā komiteja.

Visvairāk klātienes treniņus atsākuši vieglatlēti.

Notiek arī dažādas fiziskās aktivitātes bērniem un jauniešiem.

Pēc pārtraukuma atsākti arī treniņi komandu sporta veidos: ratiņbasketbolā, sēdvolejbolā, kā arī kērlingā.

Treniņi norisinās treneru vadībā.

Šobrīd ierastajā režīmā treniņi notiek apmēram 60% parasportistu.

Līdz 1. jūlijam treniņus varētu atsākt jau 90% aktīvo parasportistu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti