Ziņas vieglajā valodā 22. decembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 8 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 22. decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 22. decembrī
00:00 / 04:54
Lejuplādēt

Elektrības cenu krīze: pusi sadales izmaksu segs valsts; paplašina iespēju saņemt mājokļa pabalstu

Līdz nākamā gada jūnijam valsts kompensēs pašvaldībām pusi no mājokļa pabalstiem. 

Šādu lēmumu pieņēma Saeima. 

Pieņemts arī lēmums līdz aprīļa beigām kompensēt pusi no elektrības sadales izmaksām. 

Ar šādiem atbalstiem iecerēts kompensēt straujo elektroenerģijas un gāzes apkures cenu kāpumu.

Eksperti neizpratnē par ierobežojumu atvieglošanu pirms Covid-19 omikrona paveida pieņemšanās spēkā

Eksperti ir neizpratnē par ierobežojumu atvieglošanu pirms Covid-19 omikrona paveida pieņemšanās spēkā. 

Valdība gaidāmajos svētkos nedaudz mīkstinājusi ierobežojumus. 

Baznīcas varēs apmeklēt arī nevakcinētie. 

Lielveikali būs atvērti arī brīvdienās. 

Kafejnīcas gadu mijā drīkstēs strādāt visu nakti. 

Pat viena diena ar lielākiem atvieglojumiem var smagi atspēlēties.

Par to ir pārliecināts infektologs Uga Dumpis. 

Arī Valsts prezidents Egils Levits neatbalsta valdības lēmumu svētkos atvieglot dažus Covid-19 ierobežojumus. 

Prezidents aicina atturēties no aktīviem kontaktiem svētku dienās.

Latvijā atklāti vēl 748 Covid-19 gadījumi

Aizvadītajā diennaktī Latvijā atklāti vēl 748 jauni Covid-19 gadījumi. 

Vairāk nekā puse no inficētajiem bija nevakcinēti. 

Miruši 11 inficēti cilvēki. Trīs no viņiem bija vakcinēti. 

Divu nedēļu kumulatīvais rādītājs ir 527,6. 

Slimnīcā šobrīd ārstējas 512 Covid-19 slimnieki, smaga slimības gaita ir 84.

Latvijā pret Covid-19 sapotēti gandrīz 400 bērni

Bērnu vakcinācija pret Covid-19.
Bērnu vakcinācija pret Covid-19.

Covid-19 poti Latvijā līdz šim saņēmuši gandrīz 400 bērnu vecumā no 5 līdz 11 gadiem. 

Piegādāto vakcīnu apjoms ļauj potēt vismaz trīs un četras reizes lielāku bērnu skaitu ik dienas nekā patlaban. 

Mediķi atgādina, ka pirmkārt, jāvakcinējas riska grupā esošiem pieaugušajiem.

Plāno atkal atvērt lielos Covid-19 vakcinācijas centrus

Drīzumā plānots atkal atvērt lielos Covid-19 vakcinācijas centrus. 

Divus lielus centrus atvērs Rīgā un aptuveni 20 citās pašvaldībās. 

Šajos centros, kā arī izbraukuma vakcinācijā – varēs saņemt arī gripas poti. 

To – tāpat kā līdz šim, varēs saņemt arī ģimenes ārstu praksēs. 

Bet no ceturtdienas vakcinācijas kabinetos valsts apmaksātu gripas vakcīnu varēs saņemt vairākas iedzīvotāju grupas.

Izraēlā piedāvā ceturto vakcīnas pret Covid-19 devu

Izraēla kļuvusi par pirmo valsti pasaulē, kas piedāvā ceturto Covid-19 vakcīnas devu. 

To var saņemt iedzīvotāji vecāki par 60 gadiem, mediķi un cilvēki ar novājinātu imunitāti.

Vairākas valstis Covid-19 omikrona paveida dēļ pastiprina ierobežojumus

Daudzas valstis Covid-19 omikrona paveida dēļ ievieš stingrākus ierobežojumus. 

Portugālē strādāšana no mājām būs obligāta, kad vien iespējams. 

Naktsklubi un bāri būs slēgti. 

Somijā jau agri vakaros slēgs bārus. 

Izraēla nolēmusi aizliegt ceļot uz ASV, Kanādu, un vēl astoņām valstīm. 

Arī Vācijā no nākamās nedēļas būs ierobežojumi. 

Bet Zviedrija pieprasīs visiem iebraucējiem uzrādīt negatīvu Covid-19 testu.

Dienvidāfrikā veikts pētījums: Covid-19 omikrona variants varētu būt mazāk bīstams

Covid-19 omikrona paveids varētu būt mazāk bīstams par citiem vīrusa paveidiem. 

Ar šādu pētījumu klajā nākuši Dienvidāfrikas zinātnieki. 

Lai gan omikrona paveids ir lipīgāks, pacientu hospitalizācijas un nāves gadījumu skaits ir ievērojami zemāks. 

Šos secinājumus nevajadzētu steigties vispārināt brīdina zinātnieki. 

Dienvidāfrikā sabiedrība ir daudz jaunāka nekā Eiropā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti