Patērētāju tiesību sargu palīdzību lūdz desmit reižu vairāk nekā pērn
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs šogad cilvēkus konsultē desmit reižu vairāk nekā pērn. Cilvēki interesējas, kā rīkoties situācijās, kad atcelti koncerti, teātra izrādes, sporta un citi pasākumi.
Pasākumu rīkotāji vienojušies, ka sešu mēnešu laikā pēc ārkārtas situācijas būs jāizlemj, ko darīt ar nenotikušajiem pasākumiem un pārdotajām biļetēm. Organizatori varēs pārcelt pasākumus, piedāvāt vietā līdzīgus, vai arī atmaksāt naudu.
Ministrija aicina atteikties no aizlieguma atlaist cilvēkus ar invaliditāti
Labklājības ministrija rosina no Darba likuma izņemt aizliegumu atlaist cilvēkus ar invaliditāti. Izņēmums būs atsevišķi gadījumi.
Ministrijā uzskata, ka darba devējs šādi nevar uzņēmumā veikt darbinieku skaita samazināšanu, ja tas nepieciešams. Tāpat nevar atjaunot darbā darbinieku, kurš agrāk veica šo darbu.
Šobrīd vienīgā iespēja ir vērsties tiesā ar lūgumu izbeigt darba attiecības. Tas ir dārgi un ilgi.
Zemessargi mācībās Rīgā trenē kaujas iemaņas
Šodien Rīgā notika zemessargu mācības. Mācībās zemessargi trenēja kaujas iemaņas. Ieročus un munīciju tajās neizmantoja.
Zemessardze ir Latvijas aizsardzības vienība. Cilvēki tajā iestājas un darbojas brīvprātīgi.
Daudz zvanu uz bērnu un pusaudžu uzticības tālruni
Ārkārtējās situācijas laikā ir daudz zvanu bērnu un pusaudžu uzticības tālrunim 116111. Pēdējos mēnešos psiholoģiskās konsultācijas saņēmuši vairāk nekā tūkstoš cilvēku. Vairāk zvana bērni, bet daudz zvanu ir arī no pieaugušajiem.
Visvairāk jautā par attiecību problēmām ģimenēs. Vecāki jautā arī par to, kā disciplinēt bērnus un atbalstīt viņus mācībās. Vēl jautā par bērnu uzvedību un dažādām atkarībām.
Latvijā gadā nozog ap diviem tūkstošiem velosipēdu
Latvijā vidēji gadā nozog ap diviem tūkstošiem velosipēdu. Šādus datus apkopojusi policija. Šogad līdz maija vidum notikušas gandrīz 600 velosipēdu zādzību.
Visbiežāk riteņus zog no iekštelpām. Tāpēc policija aicina izmantot tikai drošus saslēgus.
Pērkot jaunu riteni, tas jāreģistrē Ceļu satiksmes drošības direkcijā. Tā policijai ir vieglāk atrast velosipēda īsto īpašnieku.
Rīgā veidos pagaidu velojoslas
Rīgas pašvaldība sākusi strādāt pie pagaidu velojoslām pilsētā. Tā pandēmijas laikā cilvēki vairāk varētu pārvietoties ar velosipēdu, nevis sabiedrisko transportu. Līdzīgi dara arī pilsētas citās valstīs.
Pilsētā jaunās velojoslas, visticamāk, varēs redzēt tikai pēc Jāņiem. Šobrīd vēl jāizplāno, kā organizēt satiksmi.
Par Polijas prezidenta atkārtotu ievēlēšanu gatava balsot trešdaļa
Par Polijas prezidenta Andžeja Dudas atkārtotu ievēlēšanu gatavi balsot tikai trešdaļa vēlētāju. Tā liecina aptaujas. Atbalsts prezidentam ir krietni samazinājies. Aprīlī viņu bija gatavi atbalstīt vairāk nekā puse vēlētāju.
Duda ir valdošās nacionālkonservatīvās partijas "Likums un taisnīgums" kandidāts. Viņa piecu gada amata pilnvaru termiņš beigsies 6. augustā. Vēlēšanas notiks jūnijā. Ja nevienam kandidātam neizdosies iegūt vairāk nekā pusi vēlētāju balsu, tad pēc divām nedēļām notiks vēlēšanu otrā kārta.
Pieprasa Borisa Džonsona padomnieka atkāpšanos
Apvienotās Karalistes konservatīvā premjerministra Borisa Džonsona vecākajam padomniekam Dominikam Kamingsam būtu jāatkāpjas. To pieprasa viņa partijas biedri.
Tas notiek pēc tam, kad presē parādījās publikācijas, ka padomnieks pārkāpis pārvietošanās ierobežojumus. Tie valstī noteikti koronavīrusa pandēmijas dēļ. Padomnieka atkāpšanos vēlas arī opozīcijas partijas politiķi.