Ziņas vieglajā valodā 28. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem un 6 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 28. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 28. februārī
00:00 / 04:59
Lejuplādēt

Krievijas un Ukrainas sarunas par karadarbības apturēšanu

Pirmdien notika Ukrainas un Krievijas delegāciju sarunas. 

Tās rīkoja, lai apturētu karu. 

Taču tas nenotika. 

Delegācijas vienojās tuvākajās dienās tikties atkal. 

Tagad delegācijas par sarunās skartajiem jautājumiem runās ar savas valsts vadību.

Krievija turpina uzbrukt Ukrainai

Krievijas karaspēks turpina apšaudīt Ukrainas pilsētas. 

Raķetes trāpījušas dzīvojamās mājās. 

Ir daudz bojāgājušo un ievainoto. 

Krievijas karaspēks kļūst arvien nežēlīgāks. 

Taču Ukrainas armija nepadodas.

Francijas prezidents aicina Putinu izbeigt uzbrukumu Ukrainai

Izbeigt uzbrukumus Ukrainas iedzīvotājiem Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu aicinājis Francijas prezidents Emanuels Makrons. 

Pirmdien Makrons runāja ar Putinu. 

Putins teica, ka sliecas ievērot šo prasību. 

Taču karu izbeigs tikai tad, kad Ukraina attieksies no Krimas un būs neitrāla.

Tūkstošiem ukraiņu bēg no kara 

Pusmiljons ukraiņu bēg no kara un ir devušies uz Ukrainai draudzīgajām kaimiņvalstīm. 

Polijā jau ieradušies vairāk nekā 280 tūkstoši kara bēgļu. 

Tās ir sievietes un bērni. 

Līdz robežai cilvēki nokļuvuši ar privātajām mašīnām, autobusiem un gājuši kājām.

Arvien vairāk Krievijas iedzīvotāju izjūt sankciju ietekmi

Rietumvalstis Krievijai noteikušas sankcijas. 

Tās rada arvien lielāku haosu Krievijā. 

Sankciju ietekmi izjūt visi iedzīvotāji. 

Strauji kritusies rubļa vērtība. 

Atcelti avioreisi un ir garas rindas pie bankomātiem. 

Arvien lielāks skaits Krievijas biznesa un politiskās elites publiski izsakās pret iebrukumu Ukrainā.

Ukrainas prezidents lūdz savu valsti uzņemt Eiropas Savienībā

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis
Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis lūdz uzņemt Ukrainu Eiropas Savienībā. 

Lūgums jau nosūtīts uz Briseli. 

Baltijas valstis un Polija uzskata, ka Ukrainai ir jāpiešķir Eiropas Savienības kandidātvalsts statuss. 

Arī Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena uzskata, ka Ukraina ir "viena no mums un mēs gribam viņus Eiropas Savienībā". 

Taču visas 27 dalībvalstis nav vienotas par jaunu valstu uzņemšanu blokā.

Koalīcija vienojas par ieceri 6 gadu laikā pāriet uz mācībām tikai latviešu valodā

Plāno, ka Latvijā pēc sešiem gadiem skolās mācības būs tikai latviešu valodā. 

Par to pirmdien vienojās koalīcijas partijas. 

Pāreja uz mācībām latviešu valodā notiks pakāpeniski. 

Par to vēl būs jālemj Saeimai, jo nepieciešamas izmaiņas likumā.

Latvijā aizliedz retranslēt Krievijas kanālus «MIR 24» un «RTVI»

Latvijā vairs nebūs skatāmi televīzijas kanāli "MIR 24" un "RTVI". 

Tos aizliedza Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome. 

Šajos televīzijas kanālos tiek pārkāpts likums un tiek radīti draudi valsts drošībai.

Latvijas slimnīcās vairāk Covid-19 slimnieku

Aizvadītajā diennaktī pieaudzis Covid-19 pacientu skaits slimnīcās. 

Patlaban tajās ārstējas 1275. 

Covid-19 kā pamatdiagnoze noteikta 636 saslimušajiem, kas ir par 37 vairāk nekā iepriekšējā diennaktī. 

Smaga slimības gaita ir 74. 

Svētdien nomira 9 inficēti cilvēki. Covid-19 atklāja vēl 3616 cilvēkiem. 

Saslimstība ar Covid-19 Latvijā samazinās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti