Ziņas vieglajā valodā 30. martā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem un 6 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 30. martā

Ziņas vieglajā valodā 30.martā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Ar koronavīrusu slimo visās lielajās Latvijas pilsētās

Cilvēki ar koronavīrusu slimo visās lielajās Latvijas pilsētās, liecina Slimību profilakses un kontroles centra dati.

Pēdējās dienās saslimšanas gadījumi atklāti arī Ventspilī un Valmierā. Pirmo reizi koronavīruss atklāts arī Dagdas novadā.

Visvairāk ar Covid-19 ir saslimuši cilvēki Rīgā, Jūrmalā un Jelgavā. Latvijā kopumā koronavīruss ir atklāts 376 cilvēkiem.

Uz koronavīrusa analīzēm ģimenes ārsti varēs sūtīt arī ar kakla sāpēm, temperatūru un klepu

Ģimenes ārsti varēs nosūtīt cilvēkus ar kakla sāpēm, temperatūru un klepu uz koronavīrusa analīzēm. Tā nolēma Veselības ministrija.

Par šīm analīzēm cilvēkiem nebūs jāmaksā. Pagājušajā nedēļas nogalē koronavīrusa analīzes paši gāja veikt mazāk cilvēku. Ar ģimenes ārsta nosūtījumu pārbaudīto cilvēku skaits atkal varētu palielināties.

Ar Covid-19 Jelgavā apbedīšanas birojā saslimuši seši cilvēki

Ar Covid-19 saslimuši seši cilvēki vienā darba vietā. Viņi visi strādā apbedīšanas birojā Jelgavā.

Uzņēmuma vadītājs no sākuma nav sapratis, ka ir slims ar Covid-19. Viņš domāja, ka ir vienkārši saaukstējies.

Arī visiem citiem apbedīšanas firmas darbiniekiem ir viegla slimības gaita. Pašlaik šis uzņēmums ir slēgts.

Valdība lems par pabalstiem pašnodarbinātajiem

Valdība rīt lems par pabalstiem dažādos uzņēmumos strādājošajiem. Iecerēts tā saukto dīkstāves pabalstu piešķirt arī pašnodarbinātajiem, autoratlīdzību saņēmējiem un mikrouzņēmumu darbiniekiem.

Dīkstāves pabalstus izmaksās, ja koronavīrusa izraisītās krīzes dēļ cilvēks nevar strādāt savā darba vietā. Pabalsts varētu sasniegt pusi vai trīs ceturtdaļas no algas.

Rīgā notika liels ugunsgrēks

Šodien Rīgā, Daugavgrīvas šosejas malā, notika liels ugunsgrēks. Dega sadzīves un būvniecības atkritumi. Atkritumi bija nelikumīgi uzkrāti Rīgas brīvostas pārvaldes teritorijā.

Degšanas platība bija vairāk nekā 400 kvadrātmetru. Ugunsdzēsējiem ugunsgrēku jau gandrīz izdevies nodzēst.

Krievija slēgs valsts robežas

Krievija šonakt slēgs valsts robežas. Pēc pusnakts pāri Krievijas robežai nebūs atļauts pārvietoties ne autobusiem, ne vilcieniem, ne gājējiem. Būs slēgtas arī Krievijas robežas uz ūdens. Pāri Krievijas robežām drīkstēs vest tikai kravu.

Latvijas Ārlietu ministrija aicina Latvijas iedzīvotājus, ja iespējams, atgriezties Latvijā. Cik ilgi Krievijas robežas būs slēgtas, nav zināms.

Maskavas iedzīvotājiem jāpaliek mājās

Visiem Maskavas iedzīvotājiem koronavīrusa straujās izplatīšanās dēļ ir jāpaliek mājās. Tā nolēma Krievijas valdība.

Krievijas prezidents Vladimirs Putins šo sauc par „nestrādāšanas nedēļu". Cilvēki var neiet uz darbu, bet algu viņiem maksā.

Polijā tuvojas prezidenta vēlēšanas

Polijā tuvojas prezidenta vēlēšanas. Tās paredzētas 10. maijā.

Koronavīrusa izplatīšanās dēļ daudzi Polijas politiķi aicina prezidenta vēlēšanas atcelt. Taču Polijas varas iestādes vēlēšanas neatceļ.

Vēlēšanu atcelšanu nevēlas arī pašreizējais Polijas prezidents Andžejs Duda.

Nīderlandē nozagta van Goga glezna

Nīderlandē pagājušajā naktī nozagta Vinsenta van Goga glezna. Van Gogs ir slavens nīderlandiešu gleznotājs.

Viņa gleznu nozaga no muzeja, kas koronavīrusa epidēmijas dēļ ir slēgts. Nozagto gleznu sauc "Pavasara dārzs". Šo darbu mākslinieks uzgleznoja pirms apmēram 150 gadiem.

Glezna ir ļoti vērtīga – tā maksā apmēram sešus miljonus eiro.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti