Dienas ziņas

Saimniecības meklē darbiniekus vasaras un sezonas darbam

Dienas ziņas

Rīgā iebraucot Daugavā, gājis bojā cilvēks

Saasinās cīņa par pasažieru pārvadājumiem no Rīgas uz Liepāju

Saasinās konkurence autobusu maršrutā Rīga–Liepāja; samazinās cenas

Starp Rīgu un Liepāju no ceturtdienas vairāki reģionālie autobusi brauc ātrāk un tajos biļetes maksā lētāk. Paralēli valsts apmaksātajiem reisiem starp abām pilsētām sāk kursēt arī komercreisi. Bez valsts dotācijas braucienus nodrošina starptautiskais pārvadātājs "Lux Express" un vietējais uzņēmums "Liepājas autobusu parks", kurš iepriekš šoferu trūkuma dēļ nespēja izpildīt visus reisus

ĪSUMĀ:

  • Autobusu maršrutā Rīga–Liepāja sāk darboties "Lux Express".
  • "Liepājas autobusu parks" nesaskata problēmas, tikai samazina reisu skaitu dienā.
  • "Lux Express" esot pieteikušies 8 šoferi no "Liepājas autobusu parka".
  • Abi uzņēmumi samazina komercreisu biļešu cenas.
  • "Lux Express" nākotnē reisam Rīga–Liepāja plāno pagarinājumu.
  • Vai un kādi vēl plānoti "Lux Express" reisi Latvijā, pagaidām neatklāj.  
  • Komercmaršrutos arī turpmāk pasažieri varēs izmantot braukšanas maksas atvieglojumus.

Komercreisi, kuru izdevumus sedz tikai pārvadātājs, starp Rīgu un Liepāju, piestājot tikai dažās pieturās, brauc līdz pat pusstundai ātrāk.

Kopumā ik dienu būs pat nedaudz vairāk par 20 braucieniem, no kuriem lielāko daļu nodrošinās "Liepājas autobusu parks", bet septiņi reisi katrā virzienā būs "Lux Express" pārziņā.  

Uzņēmums "Lux Express" Latvijā līdz šim nodarbojās tikai ar starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem, bet no ceturtdienas tā reisi savienos Rīgu ar Liepāju un Daugavpili. Turklāt ar komfortabliem, tikai pērn ražotiem autobusiem.

"Konkurences apstākļos vienmēr tirgus aug, kas nozīmē, ka cilvēku, kuri izmanto autobusus, kļūs vairāk nekā šobrīd. Mēs zinām, ka jau šobrīd mūsu konkurentiem ir nepieciešamība uzlabot komforta apstākļus, viņiem ir nepieciešamība pielāgot cenas, paaugstināt arī saviem šoferiem atalgojumu," norādīja "Lux Express" Baltijas biznesa attīstības vadītājs Aldis Ķibēns.

Pasažieri komercreisu ienākšanu vērtē pozitīvi 

Pasažieris no Rīgas Andis jaunos autobusus vērtēja pozitīvi: "Ērti beņķi un viss pārējais, laba apkalpošana – ja kaut ko vajag, var aiziet un uzprasīt. Labierīcības ir autobusā. Salīdzinoši šie ir labāki, viņi varētu braukt biežāk."

Studente no Saldus savukārt atzina, ka viņai "sanāk ik pa laikam braukt uz Liepāju. Tieši tajos Rīga–Saldus–Liepāja [maršrutos] nav vietas, lai tiktu tālāk. Es domāju, ja ievieš "Lux Express" un vēl tos papildu, liepājniekiem būtu daudz vieglāk tikt uz Liepāju."

Pasažieris no Saldus, kurš atbraucis ar "Liepājas autobusu parka" komercreisu, komentēja: " Tā kā vienmēr. Ātrāk ir". Viņš atzina, ka gatavs izmantot arī "Lux Express" reisus.

Bet kāda liepājniece, kura nebija informēta par komercreisu ieviešanu, stāstīja, ka vienmēr priekšroku dod autobusiem, "kuriem ir mazāk pieturu, jo tie mazliet ātrāk [nokļūst] arī galamērķī. Ja šobrīd tiek atvērta iespēja pa lētākām cenām aizbraukt turp vai atpakaļ un vēl īsākā laikā un ar lielākām ērtībām, es domāju, ka tā patiešām ir lieliska lieta, ko izdarīt. Es labprāt izmantotu šo iespēju."

No piektdienas "Lux Express" komercbraucienus sāks arī starp Liepāju un Daugavpili, piestājot Rīgā. Tas nozīmē, ka starp galvaspilsētu un Latvijas otru lielāko pilsētu pēc vairāk nekā gada pārtraukuma ik dienu būs regulāra autobusu satiksme.

"Liepājas autobusu parks" uzskata problēmām nevajadzētu būt

"Lux Express" komercpārvadātāja ienākšana tirgū varētu radīt papildu problēmas "Liepājas autobusu parkam", kam jau līdz šim trūka šoferu – viņu algas esot mazākas, turklāt autoparks ir krietni vecāks.

"Liepājas autobusu parks" uzskata, ka problēmām nevajadzētu būt. Samazinās tikai ikdienas reisu skaits

– iepriekš uzņēmums abos virzienos kopā veica vairāk nekā 30 reisu dienā, tagad tie būs 16 dotētie un 11 komercreisi.

"Šobrīd mēs esam vērtējuši mūsu esošos resursus, mūsu spējas veikt komercpārvadājumus, līdz ar to esam palaiduši komercpārvadājumus tādā apjomā, kādā tie ir palaisti, un tie pilnībā atbilst mūsu rīcībā esošajiem resursiem. Komercpārvadājumos, atšķirībā no dotētiem reisiem, pārvadātājs pats vērtē, kur braukt, kā braukt, kā veidot maršrutu, lemt par cenu politiku," norādīja AS "Liepājas autobusu parks" valdes priekšsēdētāja Anna Valtere.

Konkurence samazina cenas

Kopš brīža, kad "LuxExpress" paziņoja par reisu uzsākšanu Liepājas virzienā, darbā pie viņiem jau esot pieteikušies astoņi šoferi, kuri iepriekš strādājuši "Liepājas autobusu parkā".

Starp abiem uzņēmumiem sācies arī "cenu karš" –

"Liepājas autobusu parks" arī kopš ceturtdienas sācis komercpārvadājumus uz Rīgu, biļetes cenu nosakot lētāku nekā dotētajiem reisiem – tā maksā 10 eiro un 30 centus. Savukārt "Lux Express", kas iepriekš kā minimālo biļešu cenu noteica 10 eiro, ceturtdien sāka beztermiņa atlaižu akciju, biļetes tirgojot vien par 7 eiro. Un nākotnē reisam Rīga–Liepāja plāno pagarinājumu.

"Mēs veicam šobrīd tirgus izpēti, lai saprastu, cik ātrā nākotnē mēs varētu šos reisus uzsākt, bet viennozīmīgi Klaipēda ir viens no mūsu nākotnes galamērķiem," atklāja Aldis Ķibēns.

Par to, vai un kādi vēl plānoti "Lux Express" reisi Latvijas iekšzemē, pagaidām uzņēmums neatklāj.  

Iepriekš atsevišķos maršrutos komercreisi ir pastāvējuši, bet tagad, neskaitot jaunos maršrutus, pastāv tikai viens – Rīga–Salaspils.

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks ir pārsteigts, ka valsts devusi atļauju "Liepājas autobusu parkam" veikt komercbraucienus.

"Mēs zinām, ka ir neizpildīti reisi dotētajā maršruta tīklā, kur tieši tiek norādīts – autobusu vadītāju trūkums. Tāpēc mums šeit ir neizpratne par to, vai tiešām, šobrīd iesaistoties komercpārvadājumu tirgū, tiks pilnībā izpildīts valsts pasūtījums ilgtermiņa līgumos, kas noslēgti uz desmit gadiem. Ja divi autobusi brauc vienā un tajā pašā laikā, tas, protams, rada konkurenci, bet tā galarezultātā var būt nelabvēlīga konkurence, jo viens otram noņem pasažierus. Tad ir jautājums, ar kādiem resursiem nodrošināt pakalpojumu," norādīja Ošenieks.

"Liepājas autobusu parkā" aizbildinās, ka lielākas problēmas ar reisu izpildi viņiem bijušas citos maršrutos, respektīvi, ne starp Rīgu un Liepāju, liekot noprast, ka starp minētajām pilsētām problēmas reisu neizpildē viņi nesaredz.

Komercmaršrutos arī turpmāk pasažieri varēs izmantot braukšanas maksas atviegolojumus

Jāatzīmē, ka komercmaršrutos arī turpmāk pasažieri varēs izmantot braukšanas maksas atvieglojumus. Lai gan pirms pusotra mēneša Sabiedriskā transporta padomes toreizējais vadītājs Dins Merirands apgalvoja, ka līdz ar jaunajiem komercmaršrutiem uzņēmumi pasažieriem atlaides varēs nenoteikt, izmaiņas tomēr vēl nav pieņemtas spēkā, norādīja Merirands, kas tagad jau vada Autotransporta direkciju.

"Šodien ir 2. maijs, un nekādi grozījumi normatīvajos aktos nav veikti.

Līdz ar to pasažieri, kuriem pienākas braukšanas maksas atvieglojumi joprojām tos var saņemt reģionālās nozīmes maršrutos, tajā skaitā arī komercreisos.

Līdz ar to vai un kādas izmaiņas šajā jomā notiks diskusija vēl turpinās. (..) Tas noteikti nav maijs, jūnijs. Tā kārtība vismaz pāris nākamajiem mēnešiem paliks tāda pati."

Tas nozīmē, ka izmaksas par pasažieriem, kuriem pienākas valsts noteiktās atlaides, arī turpmāk no sava maka vajadzēs apmaksāt komersantiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti