Salacgrīvas tilta pārbūvei no valsts budžeta piešķir 10,7 miljonus eiro

Valdība otrdien, 7. maijā, apstiprināja 10,7 miljonu eiro piešķiršanu tilta pār Salacu pārbūvei Salacgrīvā. Tiltu par 18 miljoniem eiro ar PVN piedāvājusi pārbūvēt piegādātāju apvienība "NB&Tilts", un pārējo nepieciešamo finansējuma daļu – 7,5 miljonus eiro – līdzfinansēs Eiropas Komisija Militārās mobilitātes uzsaukuma ietvaros.

Kā zināms, lai paātrinātu tilta būvniecību, šī gada aprīlī valdība lēma tiltu no Limbažu novada domes pārņemt valsts īpašumā bez atlīdzības.

Tilts pār Salacu Salacgrīvā atrodas valsts galvenā autoceļa A1 "Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži)" maršruta 91. kilometrā, savukārt minētais autoceļš ietilpst Eiropas transporta tīklā, tas ir Eiropas nozīmes autoceļu maršruta E67 jeb "Via Baltica" posms, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti. 

Būvprojekta ietvaros ir paredzēts nojaukt esošo tiltu un uzbūvēt jaunu. Projekta īstenotājs un attiecīgi publisko līdzekļu saņēmējs ir VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

50% jeb 7 548 243 eiro no projekta izmaksām segs no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta finansējuma, savukārt otru daļu apmaksās no valsts budžeta finansējuma, kopsummā 10 718 504 eiro, tajā skaitā 3 170 261 eiro ir PVN.

Pēc tam, kad valdība pieņēmusi lēmumu par projektam nepieciešamā valsts budžeta līdzfinansējuma nodrošināšanu, LVC slēgs iepirkuma līgumu ar "NB&Tilts" par būvdarbu veikšanu, paredzot avansa maksājumu būvdarbu veicējam 20% apmēra no līgumcenas – 3 623 116 eiro ar PVN.

Paredzēts, ka būvdarbi tiks uzsākti ne vēlāk kā līdz 2024. gada 1. jūnijam.

Būvdarbus plānots pabeigt 2025. gadā, paredzot papildu laiku 2026. gadā objekta nodošanai ekspluatācijā.

Lai nepārtrauktu satiksmi, Salacas tilta būvniecības laikā iecerēts izbūvēt pagaidu tiltu.

KONTEKSTS:

Pērnā gada vasarā Salacgrīvā esošā Salacas tilta, kas ir daļa no starptautiskās nozīmes autoceļa "Via Baltica", sliktais tehniskais stāvoklis piesaistīja ne tikai vietējo, bet arī kaimiņvalstu uzmanību, Igaunijas Satiksmes departamentam lūdzot Latvijas kolēģus skaidrot situāciju.

Tilts pār Salacu ir jau cienījamā vecumā – teju 65 gadus vecs. Tam ir bijuši remonti, bet kapitālā remonta nav bijis. 2020. gada rudenī veiktā izpēte liecināja – vai nu nekavējoties ir jāveic nopietns remonts, vai tilta lietošana jāierobežo. Tilts ir daļa no nozīmīgas tranzīta šosejas, kas ir svarīga arī šī brīža ģeopolitiskās situācijas ziņā, un, ņemot vērā valsts drošības aspektu, tilta pārbūves projekts tika iesniegts Militārās mobilitātes projektu konkursā, caur kuru saņēma 7,5 miljonu eiro līdzfinansējumu.

Lai paātrinātu tilta būvniecību, valdība atbalstīja tā pārņemšanu no Limbažu novada pašvaldības valsts īpašumā bez atlīdzības. Pēc būvniecības un garantijas perioda tiltu paredzēts nodot atpakaļ Limbažu novada pašvaldības īpašumā.

Iepirkumā par tilta pārbūvi uzvarējusi piegādātāju apvienība "NB&Tilts", kas būvdarbus piedāvājusi veikt par nepilniem 15 miljoniem eiro bez PVN.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti