Panorāma

Eirovīzijas laikā Malmē pastiprināti uzrauga drošību

Panorāma

Panorāma

Uz Tallinas šosejas piezemējušās privātās lidmašīnas pilots – pieredzējis instruktors

Uz Tallinas šosejas piezemējušās privātās lidmašīnas pilots – pieredzējis instruktors

Pilots ārkārtas situācijā rīkojās pareizi. Viņš ir pieredzējis instruktors, un tas ir nospēlējis lielu lomu tajā, ka viss beidzies labi un bez bojāgājušajiem, sacīja eksperts. Sestdien uz Tallinas šosejas avārijas nosēšanos veica privātā lidmašīna. Nosēšanos tur veikta tāpēc, ka tika atklātas problēmas lidmašīnas dzinējam un līdz lidlaukam atpakaļ nokļūt vairs nebija iespējams.

Video redzams, kā starp automašīnām nosēžas vispārējās aviācijas jeb privātā lidmašīna, radot vien pārbīli autovadītājiem. Spēkratam konstatēja dzinēja jaudas problēmas.

Pašlaik zināms, ka lidmašīnas dzinēja jauda pazuda pēc pacelšanās. Sākotnējā pilota doma bija atgriezties Ādažu lidlaukā, taču, kad saprasts, ka vairs tik tālu netiks, viņš nolēma veikt ārkārtas nosēšanos uz ļoti noslogotās Tallinas šosejas. Kā redzams – stabs ir palicis bez zīmes.

Attēlā redzams, kādā trajektorijā lidmašīna pārvietojās. Pilots ir pieredzējis pilotu skolas instruktors, un vakar viņš veicis privātu lidojumu. Kopā ar viņu uz klāja atradās vēl viens pasažieris.

Pilota kolēģis stāstīja, kādas sajūtas pilotu varētu pārņemt, pieredzot šādu gadījumu.

"Stress. Protams, pārsteigums. Bet, es domāju, ka tas ir varbūt kaut kādas sekundes desmitdaļas. Un tad jāsāk atcerēties viss, kas ir mācīts.

Jāsāk atcerēties procedūru. Protams, mēs zinām, bet tad jāsāk darīt. Varu pakomentēt savu pieredzi, ka laiks tikai izstiepjas. Liekas, ka viss notiek ļoti lēni," atzina pilotu skolas "Eriva" galvenais lidojumu instruktors Juris Ignatovičs.

Bez dzinēja, ietriecoties zīmē uz šosejas, lidmašīnai ir arī neatgriezeniski bojāts spārns. Taču vai situāciju varēja paredzēt? Pilotiem pirms pacelšanās vienmēr ir jāpārbauda lidmašīna. "Visas procedūras ir aprakstītas, respektīvi, tas saucamais čeklists.  Kur ir.... Nu, tā kā špikeris," klāstīja Ignatovičs.

Ir jānoņem visi pārvalki, jāpārbauda degvielas daudzums un kvalitāte, gaismas, lidmašīnas stiprinājumi un vēl citas lietas. Tas ir pietiekami ilgs, bet svarīgs darbs. "Tagad mēs nonākam pie dzinēja. Pārbaudām, protams, vizuāli. Visas caurulītes, vadiņus, lai nebūtu redzami bojājumi," klāstīja Ignatovičs.

Pārbaudes laikā nekas neliecināja par briestošajām problēmām.

"Dzinēja atteikšanās notiek. Notiek gan mazām lidmašīnām, gan lielām. Te problēma ir tāda, ka dzinējs ir tikai viens, bet – kā jebkura tehnika – nav 100% drošs.

Visi piloti tiek gatavoti visādiem scenārijiem, arī šādiem," norādīja lidojumu instruktors.

Viņš uzsvēra – pilots šajā situācijā rīkojies pareizi. Drīzumā tiks uzklausīts pats pilots un sākta izmeklēšana.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti