4. studija

Kādu ciemakukuli no Latvijas uz ārzemēm labāk nevest?

4. studija

Vai vēsturiskā bruģa glabātavas ir viens no Rīgas lielākajiem noslēpumiem?

Kāpēc apdrošināšanas uzņēmums atsaka klientam polises iegādi?

Vai apdrošinātājiem pastāv klientu «melnie saraksti»?

Apdrošināšanas uzņēmumiem ir tiesības atteikt klientiem polisi, nepaskaidrojot iemeslus, taču nekādu centralizētu "melno sarakstu" nozarē nepastāv, tas ir mīts, raidījumam "4.studija" skaidroja Latvijas Apdrošinātāju asociācija. Bet informācija par saviem klientiem uzņēmumiem ir, un dažos gadījumos apdrošinātāji var atteikties slēgt līgumu.

Atteikuma iemeslu neizpauž, publiskas sūdzības neesot pie vainas

Uzņēmums "Balta" atteicis Aigaram iespēju iegādāties nelaimes gadījumu apdrošināšanas polisi viņa bērnam, bet atbilde uz Aigara sievas, bērna mammas datiem bija visnotaļ atsaucīga un polise bija piedāvāta. Taču Aigaram atteikta arī ceļojumu apdrošināšana. Uzņēmuma aģente Aigaram atzina, ka nevar viņam piedāvāt apdrošināšanu un atteikuma iemeslus nedrīkst atklāt.   

"Atteikuma iemesls ir konfidenciāls un netiek izpausts ne man, ne jums kā klientam. Šādas tiesības mums paredz Apdrošināšanas līguma likuma noteikumi (6.panta 2. daļa).

Apdrošināšanas pieteikums neuzliek par pienākumu apdrošinātājam noslēgt apdrošināšanas līgumu," vēstulē skaidroja "Balta".

Aigars atcerējās, ka savulaik publiski uzrakstījis divas sūdzības par šīs kompānijas sniegtajiem pakalpojumiem – par veselības apdrošināšanu un pēc tam, kas "Baltas" piedāvātajā autoservisā neapmierinoši salabots viņa auto.

"Balta" pārstāvis Toms Sadovskis raidījumam noliedza, ka apdrošināšanas kompānija tur ļaunu prātu uz Aigaru par viņa rakstītajām sūdzībām.

Tieši pretēji - katra sūdzība apdrošinātājiem palīdz izvērtēt un uzlabot savus pakalpojumus.

"Kāpēc netiek paskaidrots, kāpēc netiek pārdota apdrošināšana klientam, kāpēc kaut kāds melnais saraksts, kur tiek ievietoti klienti?" neizpratni pauda Aigars.

Apdrošinātāju asociācija: Centralizētais melnais saraksts neeksistē, bet klientu portfelis ir

Apdrošinātāju melnais saraksts ir klientu izdomas radīts, norādīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins. Tomēr viņš nenoliedza, ka informācijas portfelis par klientiem katrā uzņēmumā pastāv.

"Oficiāli melnie saraksti, tādi centralizētie melnie saraksti apdrošināšanas nozarē pilnīgi noteikti neeksistē. Jo, lai tādi eksistētu, ir jābūt kaut kādai juridiskai bāzei.

Juridiskas bāzes nav - līdz ar to nekādu centralizētu kopējo melno sarakstu pilnīgi noteikti nav," uzsvēra Abašins.

Pamats izvairīties no konkrētas klientu grupas ir gadījumos, ja apdrošinātājs saprot, ka kāda atsevišķu klientu kategorijas apkalpošanas sadaļa strādā ar zaudējumiem, tad cenu par pakalpojumu uzskrūvē tik augstu, ka klienti to neiegādājas.

"Ja runā par vienu indivīdu, tur ir īpaši jāizceļas, lai apdrošinātāji negribētu šo cilvēku pie sevis par klientu. Pirmais, kas nāk prātā, skaidrākais - ja ir bijusi kāda mānīšanās. Vai krāpšanās. Pilnīgi skaidrs, ka apdrošinātājam savā iekšienē kāda datu bāze ir. Attiecīgi, šādu klientu apdrošinātājs negribēs," skaidroja Abašins.

Arī "Balta" apstiprināja - sadarbību visbiežāk atsaka klientiem, kurus tur aizdomās par negodprātīgu rīcību.

Vai Aigara situācija ir parasts, vai kā citādi definējams gadījums - to likums apdrošinātājiem atļauj paturēt noslēpumā gan no medijiem, gan paša klienta. Tieši tāpat, kā klientiem ir tiesības, neko nepaskaidrojot nomainīt savu ierasto apdrošināšanas kompāniju pret citu.   

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti