"Hamās" paziņojis, ka pieņem pamiera piedāvājumu
Teroristu grupējums "Hamās" paziņojis, ka ir pieņēmis Ēģiptes un Kataras priekšlikumu par pamieru Gazas joslā.
Šobrīd priekšlikumu izskata Izraēlas amatpersonas.
Ēģipte un Katara jau mēnešiem ilgi darbojas kā starpnieki pamiera sarunās starp Izraēlu un "Hamās".
Pagaidām nav zināms, kādi ir vienošanās noteikumi. Nav zināms, cik ilgs varētu būt pamiers un vai un kādā apmērā notiks ķīlnieku un ieslodzīto apmaiņa.
Izraēla paziņo par evakuāciju no Rafahas
Savukārt Izraēla šodien paziņoja, ka palestīniešiem jāsāk evakuācija no Gazas joslas dienvidu pilsētas Rafahas.
Izraēlas armija tur plāno militāro operāciju, jo grib iznīcināt pilsētā esošās "Hamās" vienības.
Rafahā šobrīd ir patvērušies aptuveni 1,4 miljoni palestīniešu no visas Gazas joslas.
Iepriekš vairākas valstis ir asi kritizējušas Izraēlas plānu veikt militāro operāciju Rafahā, jo tā varētu pastiprināt humāno krīzi Gazas joslā.
Ķīnas prezidents ieradies vizītē Eiropā
Vizīti Eiropā sācis Ķīnas prezidents Sji Dzjiņpins.
Šī ir viņa pirmā vizīte reģionā kopš 2019. gada.
Francijas prezidents Emanuels Makrons aicinājis Sji cieši sadarboties ar Eiropu saistībā ar Krievijas iebrukumu Ukrainā.
Vēl Makrons aicināja Ķīnu pieņemt godīgus globālās tirdzniecības noteikumus.
Pēc vizītes Francijā Sji tālāk dosies uz Serbiju un Ungāriju.
Krievijas spēki uzbrukuši Kostjantinivkai
Krievijas spēki šajā pēcpusdienā veikuši gaisa triecienu Doneckas apgabala Kostjantinivkai.
Tur ievainoti četri civiliedzīvotāji.
Trieciens tika veikts pret dzīvojamo rajonu, un bojātas arī vairākas ēkas un automašīnas.
Krievija rīkos mācības ar taktiskajiem kodolieročiem
Krievija rīkos mācības ar nestratēģiskajiem jeb taktiskajiem kodolieročiem.
Tā šodien paziņojusi Krievijas Aizsardzības ministrija.
Rīkot mācības uzdevis prezidents Vladimirs Putins.
Taktiskie kodolieroči ir kodolgalviņas, kuru nesējlīdzekļi ir maza darbības rādiusa raķetes.
Šie ieroči nesen tika izvietoti arī Baltkrievijā.
Tiek lēsts, ka Krievijai ir lielākais šādu ieroču krājums pasaulē. Tie nekad nav izmantoti kaujas laukā.
Vācija gatava palīdzēt aizstāvēt Baltijas valstis
Vācija ir gatava palīdzēt aizstāvēt Baltijas valstis iespējamas Krievijas militāras agresijas gadījumā.
Tā šodien Rīgā paziņoja Vācijas kanclers Olafs Šolcs.
Viņš tikās ar Latvijas, Igaunijas un Lietuvas premjerministrēm.
Baltijas jūra ir sliktā ekoloģiskā stāvoklī
Baltijas jūra ir sliktā ekoloģiskā stāvoklī un nepieciešama nekavējoša rīcība vides uzlabošanai.
Tā paziņojis Pasaules Dabas fonds.
Ziņojumā teikts, ka gandrīz visos jūras apgabalos ir apdraudētas zivis un vietām esot izjaukts dabiskais barības tīkls.
Dažādu sugu aļģu augšana ir novedusi pie skābekļa trūkuma.
Jau viena trešdaļa Baltijas jūras esot mirusi.
Baltijas jūra esot sasilusi straujāk nekā jebkura cita jūra uz planētas.
Tā norādījis Pasaules Dabas fonds.
Nedēļas beigās sāksies pasaules čempionāts hokejā
Jau šīs nedēļas beigās Čehijā sāksies pasaules čempionāts hokejā.
Rīt Latvijas izlases galvenais treneris Harijs Vītoliņš nosauks tos spēlētājus, kuri čempionātā būs izlases sastāvā.
Laika ziņas
Naktī Latvijā būs pārsvarā mākoņains un vietām līs lietus.
Pūtīs ziemeļaustrumu, ziemeļu vējš 3–8 metri sekundē un gaisa temperatūra būs 1…5 grādi.
Dažviet valsts austrumos gaidāma salna mīnuss 1...0 grādu.
Rīt dienā būs mainīgs mākoņu daudzums un nokrišņi nav gaidāmi.
Pūtīs ziemeļaustrumu, ziemeļu vējš 4–10 metri sekundē, vietām piekrastē brāzmās līdz 15 metriem sekundē.
Gaisa temperatūra valstī būs no 8 līdz 13 grādiem.
Rīgā būs mainīgs mākoņu daudzums.
Pūtīs ziemeļu puses vējš 4–9 metri sekundē.
Gaisa temperatūra naktī 4...5 grādi, dienā 9...11 grādi.
Laika prognoze 2. – labvēlīga.