Kultūra / Māksla
Kā ieraudzīt rotas īsto dabu? Par rotu un tās valkātāju stāsta izstāde «Skārien-jūtīgs»
Kā ieraudzīt rotas īsto dabu? Par rotu un tās valkātāju stāsta izstāde «Skārien-jūtīgs»
Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā aplūkojama izstāde "Skārien-jūtīgs", kurā izstādītas Rotu mākslas biedrības mākslinieku darinātas rotas, bet līdzās tām – arī šo rotu nēsātāju fotogrāfijas. Tieši rotas un tās nēsātāja saikne arī ir šīs izstādes fokuss, Latvijas Radio raidījumā "Kultūras rondo" stāstīja izstādes kuratores, Rotu mākslas biedrības mākslinieces Ginta Grūbe un Zane Vilka, un izstādes scenogrāfe Ilze Ķēniņa.
Savas vēstures veidošana. Jāzepa Grosvalda dienasgrāmatu mantojums
Savas vēstures veidošana. Jāzepa Grosvalda dienasgrāmatu mantojums
Jāzepa Grosvalda memoriālā kolekcija sevī ietver arī mākslinieka dienasgrāmatas, rakstītas no sešpadsmit gadu vecuma līdz mūža galam. Tas ir plašākais Latvijas Nacionālajam mākslas muzejam zināmais dienasgrāmatu mantojums, ko pēc sevis atstājis mākslinieks. Šīs dienasgrāmatas ir ne vien vērtīgs informācijas avots, bet arī mākslas darbi pašas par sevi – aplūkojami vitrīnās LNMM izstādē "Tagad esmu noņēmies dzīvot mākslai".
Papīra dzīvība un smalkais zīmējuma žests. Saruna ar mākslinieku Juri Petraškeviču
Papīra dzīvība un smalkais zīmējuma žests. Saruna ar mākslinieku Juri Petraškeviču
"Es respektēju tos, kas ņem darbus ar baltiem cimdiem, tur ir savs šarms un pietāte, bet man patīk pirkstu nospiedumi, man patīk nevis dekoratīvi plēsts papīrs, bet dzīvs," par saviem jaunākajiem darbiem "Radio Naba" raidījumā "Subjektīvie mērījumi" stāsta mākslinieks Juris Petraškevičs. Mākslinieks darbojas vairākās mākslas jomās – grafikā, glezniecībā, grāmatu ilustrācijā, animācijā un dizainā, bet šobrīd ir pievērsies zīmējumiem, kas atklāj papīra netipisko materialitāti un dažādās faktūras.
Par mākslinieka izvēlēm – «Zuzeum» vienkop skatāmi vairāki simti padomju laikā tapušu mākslas darbu
Par mākslinieka izvēlēm – «Zuzeum» vienkop skatāmi vairāki simti padomju laikā tapušu mākslas darbu
"Kur lai paslēpjās!" – māksliniekam Robertam Stārostam 1954. gadā tas bija izmisuma kliedziens ar izsaukuma, nevis jautājuma zīmi. To par pamatu jaunai izstādei ņēmis mākslas centrs "Zuzeum", nosaukumā apzināti atstājot gramatisku aplamību – vārds "paslēpjās" rakstīts ar garo "ā", kā to lietojis arī pats mākslinieks. Izstādē no 9. februāra vienkop skatāmi vairāki simti mākslas darbu, kas tapuši padomju okupācijas laikā un uzdod arī šodien aktuālus jautājumus par mākslinieka izvēlēm ārējas nebrīves apstākļos.
Akvamarīni, topāzi, vadi un atkritumi. Rīgā atklāj rotu izstādi «Skārien-jūtīgs»
Akvamarīni, topāzi, vadi un atkritumi. Rīgā atklāj rotu izstādi «Skārien-jūtīgs»
Rotu mākslas pasaules burvību visā tās krāšņumā aicina izbaudīt izstāde "Skārien-jūtīgs", kas no 8. februāra skatāma Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā. Tajā piedalās 23 rotu autori gan ar klasiskiem darbiem, gan laikmetīgiem un provokatīviem risinājumiem. Izstādē valda liela daudzveidība rotu tematikā, formā un materiālu izmantojumā. Izstādei ir arī ļoti īpašs vizuālais tēls, kas akcentē rotas dialogu ar tās valkātāju.
«Kas Tu biji, Anna Bērziņa?» – Čaka muzejā atklāj izstādi dzejnieka sievai
«Kas Tu biji, Anna Bērziņa?» – Čaka muzejā atklāj izstādi dzejnieka sievai
Trešdien, 7. februārī, Aleksandra Čaka muzejā sāksies jauna izstāde "Kas Tu biji, Anna Bērziņa?". Tā veltīta ļoti nozīmīgam cilvēkam Čaka dzīvē – viņa sievai, kuras vārds publiskajā telpā dažādu iemeslu dēļ zināms visai maz. Viņa bija ļoti interesanta un spilgta personība, skaista un eleganta sieviete, kas bija neatsverams atbalsts dzejnieka dzīvē arī kādā viņam ļoti smagā periodā.
No dendija par karavīru ar otu. Lekciju ciklā «Kopā ar Džo» atskatās uz Jāzepa Grosvalda mūžu
No dendija par karavīru ar otu. Lekciju ciklā «Kopā ar Džo» atskatās uz Jāzepa Grosvalda mūžu
"Kopā ar Džo" – tā sauc piecu sarunu ciklu, kas pavada Latvijas Nacionālā mākslas muzeja izstādi "Esmu tagad noņēmies dzīvot mākslai" – par Jāzepa Grosvalda, saukta par Džo, daudzpusīgo personību. Sarunas par viņa ceļu mākslā, sarunas par Grosvaldu – diplomātu. Piektdien, 9. februārī, – saruna "Mākslinieks un karš". Pirmo reizi mākslas muzeja vēsturē tik izvērstas diskusijas ar pieaicinātiem ekspertiem. Kā var sarunās būt kopā cilvēku, kas jau pirms 100 gadiem 28 gadu vecumā miris no spāņu gripas?
Vai zini, kāda saistība Vilhelmam Purvītim ar baronu Manteifeli?
Vai zini, kāda saistība Vilhelmam Purvītim ar baronu Manteifeli?
Gleznotājs Vilhelms Purvītis (1872–1945) 20. gadsimta sākumā bija biežs viesis Kārlim Vilhelmam Manteifelim (1872–1946) piederošajā Kazdangas muižā, tur gleznoja, izveidoja arī piemiņas medaļas metu pils īpašnieka veiksmīgai pārnākšanai no krievu–japāņu kara (1904–1905). Šādu medaļu bijis ap simts, un Manteifelis tās dāvājis labākajiem latviešu lauksaimniekiem.
Lāči, ainavas un bērnības atmiņas Kristīnes Kliginas izstādē VEF Kultūras pilī
Lāči, ainavas un bērnības atmiņas Kristīnes Kliginas izstādē VEF Kultūras pilī
VEF Kultūras pils abos stāvos Rīgā iekārtota mākslinieces un pedagoģes Kristīnes Kliginas personālizstāde "Vietas un laika fiksācijas". Mākslinieces pēdējo piecu gadu veikumā strāvo interese par tekstila materialitāti, lāču tēlos savienojot seno ar mūsdienīgo, bet glezniecībā aizraujoties ar gleznošana dabā visos gadalaikos.
Fotomākslinieks Gunārs Binde: Tas, ko nedrukā, nav fotogrāfijas. Tie ir tikai attēli
Fotomākslinieks Gunārs Binde: Tas, ko nedrukā, nav fotogrāfijas. Tie ir tikai attēli
Fotogrāfijā, tāpat kā jebkurā mākslā, rezultātu var panākt ar jebko. Uz audekla var mālēt ar pirkstu, un arī attēlu var uzņemt ar telefonu, taču tie uzņemtie kadri, kas tā arī paliek telefonos un tiek glabāti virtuālajā vidē, tās nav fotogrāfijas – tie ir tikai attēli. Fotogrāfija ir galaprodukts – apstrādāta kopija uz laba papīra, ar labu tinti. Tas ir svarīgi, jo mākslai ir uzstādītas tādas pašas prasības kā profesijai – māksla nav amatniecība, Latvijas Radio raidījumā "Laikmeta krustpunktā" pauda fotogrāfs Gunārs Binde.

Vairāk

Svarīgākais šobrīd