Dalībnieki viens pēc otra mēģina iekarot Briežkalna virsotni. Tas izdodas vien retajam, bet kā stāstīja pieredzējušākie pasākuma braucēji, svarīgākais nebūt nav uzvara, bet pēc iespējas interesantāk pasniegt savu vāģi un pozitīvā gaisotnē izbaudīt ziemu.
Sacensību dalībnieki sabraukuši no visas Latvijas. Uzrunātie sacīja:
"Ir tā, ka mums kā Ērgļu pamatiedzīvotājiem ir grūti saprast, kā tie ziemeļbrieži lido. Mana doma, ka ir jābūt no ērgļa kaut kam, šeit ir klāt spārns pielikts un tad braucam."
"Tas [auto] tapa ar draugiem kopā garāžā. Savācāmies, pasmēlāmies idejas arī no citām mašīnām, tas vairāk attiecas uz uzlīmēm, kas ir uz loga, bet pārējo izdomājām paši."
"Super! Atbraucu atpūsties. Kā vienmēr uzsvars ir uz dreskodu, ne jau sacensībām."
"Ja godīgi, nebiju gaidījis, ka būs tik slikti. Zināju, ka būs sliktāk kā pirmajā reizē, bet, ka paliksim pašā sākumā – negaidīju. Bija jau izbrauktas dziļas vagas, un tur uzsēdāmies."
"Diezgan švaki iet, cerams, ka otrajā braucienā būs labāk."
Sacensības jau noris 13 gadus, bet pirmo reizi tās tiek aizvadītas Briežkalnā. Pirms tam šoferi savu meistarību testēja Gaiziņkalnā. Šogad trase ir sarežģītāka.
Atpūtas kompleksa "Briežkalns" saimnieks, sacensību organizators Andris Stradiņš norādīja: "Ir nelieli plusi, kalns ir mīksts, tas protams ietekmē to visu, bet tas ir izaicinājums, kurš tad tiks tai kalnā, jo citus gadus mēs uzbraucam visi, tad šogad, kas tiks, tam būs arī vislielākais gandarījums."
Pirmais autosportists, kam izdevās pievarēt sarežģīto posmu un sasniegt pašu kalna virsotni bija cēsinieks Jānis. Viņš stāstīja: "Pilnīgā gāzē, tā bija vienīgā iespēja. Sporta mašīna, jauda, bloķis, kārba – bija viss nepieciešamais."
Visas dienas garumā trases apkārtnē valdīja nepārtraukta rosība, klātienē pasākumu vēroja vairāki tūkstoši cilvēku.
Šogad trasē tika uzstādīts jauns dalībnieku rekords – 250. Sacensībās piedalās ne tikai sportisti no Latvijas, bet arī Lietuvas, Igaunijas un Ukrainas. Starp deviņām dalībnieku klasēm kopējais balvu fonds bija 10 000 eiro.