80 kilometrus garais Panamas kanāls savieno Kluso okeāru un Atlantijas okeānu, taču liela tā daļa atrodas virs jūras līmeņa, un kanāla darbību nodrošina mākslīgi uzpludinātais Gatunas ezers. Piemēram, kādās slūžās viena kuģa pacelšanai līdz nākamajam līmenim nākas izmantot apmēram 200 miljonus litru saldūdens. Parasti ūdens pietiek 40 kuģu apkalpošanai diennaktī, bet no gada sākuma to skaitu nācies samazināt apmēram uz pusi.
Lielākie kuģi par kanāla izmantošanu maksā gandrīz miljonu eiro, tāpēc neiegūto ieņēmumu apjoms ir milzīgs.
Patlaban hidrologi meklē citas iespējas papildināt ezera ūdens krājumus, taču risinājums nav ātrs un vienkāršs.
Problēmas ir arī otra pasaulē nozīmīgākā kanāla – Suecas kanāla apsaimniekotājiem, taču Sarkanajā jūrā kuģošanu traucē Jemenas hutiešu nemiernieki, kas apšauda atsevišķus kravas kuģus, solidarizējoties ar Gazas joslas palestīniešiem. Tāpēc arī šeit daudzām kuģniecībām jāizvēlas tālākais kuģu ceļš apkārt Āfrikai.