ĪSUMĀ:
- "Spēlēju, dancoju" pirmizrāde
- Liepājas Mākslas forums
- "Aizliegtajam paņēmienam" - EBU augstākais apbalvojums
"Spēlēju, dancoju" pirmizrāde
Ceturtdien Latvijas Nacionālajā operā notika Imanta Kalniņa un Imanta Ziedoņa operas "Spēlēju, dancoju" jaunās versijas pirmizrāde.
Kamēr gaidām, kas par Lauras Grozas-Ķiberes jauniestudējumu sakāms kritiķiem, varam ielūkoties sociālajos tīklos, tur par uzvedumu izteikušies vairāki skatītāji. Žurnāliste Silvija Jokste raksta:
ka pēc noskatīšanās organismā iestājušās mistiski tautiskas blaknes, kas varētu būt Imanta Kalniņa mūzikas efekts. Blogere Anna Sofija spriež, ka operu caurvijošie Raiņa vārdi mūsdienās skan īpaši svarīgi:
“Spēlēju,dancoju” @opera_balets ir redzēšanas vērts darbs. Fantastiskā Kalniņa mūzika, krāšņa scenogrāfija,tērpi,aktivitāte un visu caurvijošie Raiņa spēcīgie vārdi,kas šodien izskan īpaši svarīgi.
— Annasofija (@anna_thars) September 29, 2019
Savukārt žurnāliste Una Griškeviča īpaši vēlas uzslavēt operas kora veikumu.
Spēlēju dancoju @opera_balets - ļoti jaudīgs un redzēšanas vērts uzvedums! ImKas ģeniālā mūzika, scenogrāfija, režija... Īpašs bravo operas korim un šā vakara Totam - Raimondam Bramanim! :)
— Una Griskevica (@UnaNeo) September 28, 2019
Mudrīte Grundule pēc iestudējuma noskatīšanās sajutusi pārdomas rosinošu pēcgaršu, arī Kristīne Bulkovska feisbukā operu "Spēlēju, dancoju" slavē, sakot - "Rainis, Imants Kalniņš un Imants Ziedonis - latviešu vērtību kaldinātāji, ideālisti un paaudžu meistari".
Internetā gan manāmi arī ne tik slavinoši viedokļi, tiek runāts arī par tādu "salipinātu" sajūtu "Spēlēju, dancoju" sakarā, dažas konkrētas ainas pat bijušas fiziski grūti paciešamas.
Bija labi brīži. Un miroņi ir dzīvāki par dzīvajiem. Tomēr tāda ļoti salipināta sajūta par “Spēlēju, dancoju”. Un Leldes pīšanās un tīšanās plīvurā, arī “deja” uz galda kāzu ainā un palikšana apakškreklā beigās - fiziski grūti paciešama. Bet zemes vēzis gan labs.
— Ilze LA (@IlzeLA) September 27, 2019
Iespaidi, kā ierasts, atšķiras, taču reakcija sociālajos tīklos ļauj domāt, ka operas jaunā interpretācija ir veiksmīga un tai ir izdevies saglabāt mūsu klasiķu ieliktos pamatus.
"Liepājas Mākslas forums"
Aizvadītās nedēļas nogalē notika jau piektais mūsdienu mākslas festivāls "Liepājas Mākslas forums".
Tajā varēja baudīt desmit dažādu žanru notikumus - izskanēja "guļošais koncerts", kur dzīvo mūziku varēja klausīties... guļot,
Evijas Vēberes koncertā gan cilvēki izvēlējās stāvēt kājās.
Lielu atzinību izpelnījās režisores Ingas Tropas iestudējums "Zibeņu domas. Irbīte" ar aktieri Juri Bartkeviču galvenajā lomā, kas bija skatāms Lielajā Dzintarā.
Balzams dvēselei, skaista un jēgpilna izrāde - tie ir tikai daži no iespaidiem, ar kuriem cilvēki dalījušies.
Izteicies arī pats Juris Bartkevičs, sakot, ka nebija gaidījis tik labu rezultātu. "Kaut kā vienkārši sanāca..."
"Aizliegtajam paņēmienam" - EBU augstākais apbalvojums
Un noslēgumā vēlamies uzslavēt arī kolēģus - Latvijas Televīzijas raidījuma "Aizliegtais paņēmiens" izlaušanās spēle "Latvija" Eiropas Raidorganizāciju apvienības (EBU) forumā ieguvusi augstāko apbalvojumu. Par šo ziņu priecājas arī vairāki sociālo tīklu lietotāji - Uģis Kronbergs, piemēram, šo apbalvojumu sauc par "platu soli ārpus pīļu dīķa".
Agnese Vārpiņa raksta, ka, viņasprāt, izlaušanās spēle bijusi vērtīgāka par pašām priekšvēlēšanu diskusijām:
arī Ainars Mielavs [AV16] apsveicis "Aizliegtā paņēmiena" komandu - "Izcila ideja un izpildījums!".
Komentējiet kultūras norises, lietojot tēmturi #Kultūrdeva, un tiekamies pēc nedēļas!