Pirmais posms tiks pabeigts līdz 2020.gada 18.jūnijam – īsi pirms XII Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem; otrais – 2023.gadā, kad Dziesmu un deju svētki atzīmēs 150.gadadienu, informēja Rīgas domes Īpašuma departamenta Komunikācijas nodaļas vadītāja Baiba Gailīte.
“Estrādes otrais atjaunošanas posms ir ļoti sarežģīts projekts no inženiertehniskā un akustikas viedokļa, jo estrādes būvniecību veido metāla konstrukcijas, kādas nekur pasaulē estrāžu būvniecībā nav izmantotas. Tāpēc būvprojekta īstenošanu tā sarežģītības dēļ nav iespējams paveikt divu gadu laikā.
Pēdējo trīs nedēļu laikā kopā ar arhitektiem izstrādājām piedāvājumu šo posmu sadalīt divās daļās, pie nosacījuma, ka katru no daļām var nodot ekspluatācijā un katrā no daļām ir ievērotas visas nepieciešamās akustiskās prasības,” uzskata Rīgas domes Pilsētas īpašumu komitejas priekšsēdētājs Oļegs Burovs ("Gods kalpot Rīgai").
29.maijā ekspluatācijā tika nodots Mežaparka Lielās estrādes C posms, kurā ir izbūvēti jauni piebraucamie ceļi un komunikācijas. Pēc divām nedēļām ir plānots nodot ekspluatācijā jauno skatītāju laukumu un papildu koka tribīnes pie esošās estrādes.
Nākamā atjaunošanas posma pirmajā daļā ir paredzēts izbūvēt jauno estrādi, bet otrajā daļā izbūvēs estrādes membrānu, kas pasargās koristus no dažādiem laika apstākļiem, kā arī dažādas iekštelpas un palīgēkas Mežaparka teritorijas apsaimniekošanai.
Šobrīd, realizējot Mežaparka Lielās estrādes pirmo atjaunošanas posmu, skatītāju skaits palielināsies līdz 77 tūkstošiem ar 30 551 sēdvietām, bet estrādē ar pagaidu koka tribīnēm varēs izvietoties gandrīz desmit tūkstoši koristu. Realizējot otrā posma būvniecību, tribīnēs varēs atrasties 13 000 tūkstoši koristi un būs padomāts par viņu komfortu īpaši saulainās dienās.
Akustikas eksperts un Rīgas Tehniskās universitātes docents Andris Zabrauskis skaidroja, ka estrādes atjaunošanā tiek izmantotas pasaulē unikālas un līdz šim neizmantotas metodes, un šobrīd tiek radīta pasaulē lielākā koru tribīne.