"Tatra 87" dizains tiek uzskatīts par sensāciju 20.gadsimta 30.gadu autobūves attīstībā, jo ražotāji pirmo reizi pievērsa uzmanību aerodinamikas īpašībām. Pēc kara skaisto spēkratu čehi pat dāvinājuši Staļinam. Rīgas Motormuzejā “Tatra 87” nonāca muzeja darbības pirmsākumos.
“Tas nebija restaurēts, daudzas lietas neatbilda orģinālam, arī vizuāli automobilis bija visai nepievilcīgs, un nu jau vairāk nekā pirms pieciem gadiem nolēmām, ka automobilis ir pelnījis, lai tam veiktu pilnu restaurāciju,” stāsta Rīgas Motormuzeja direktors Aivars Aksenoks. “Automobilis ražots 1949.gadā, lai gan modelis jau ir no 1936.gada. Automobilis ir izmantots Latvijā, un šeit pat arī Motormuzejs to iegādājās.”
Īpašo dizainu, kas vēlāk ir kalpojis kā paraugs “Wolksvagen Beetle” izstrādāšanai, radīja austriešu inženieris Hans Ledvinka.
“Spura ir ļoti interesants, aerodinamisks elements, arī restaurācijas gaitā šī spura sagādāja daudz problēmas, jo kaut kad sen tā bija restaurēta ļoti primitīvi, bija resna un pilna ar špakteļa kārtu,” turpina Aksenoks. “Motors automobilim ir izvietots aizmugurē, motors ir gaisa dzeses un ļoti piemērots tuksnešainām vietām. Ne velti ar šo automobili ir braukuši ceļojumos gan pa Āfriku, gan Dienvidāfriku.”
Kā iepriekš jau vēstīts, Rīgas Motormuzejs apmeklētājiem durvis vērs 2.jūlijā, kad arī visiem būs iespēja aplūkot Latvijā vēl neredzētu multimediālu ekspozīciju, gan arī vairākus, jauniegūtus un restaurētus spēkratus.