Gan glābēji, gan auto eksperts Uģis Vītols saskārušies ar šādiem dramatiskiem gadījumiem. Aukstajos mēnešos kaķi labprāt sildās uz motora pārsegiem un daži „apķērīgākie” izdomā, ka zem pārsega varētu būt vēl siltāk.
Ja mincis motortelpā ir ierāpies un automašīna tiek iedarbināta, kaķa izdzīvošanas iespēja ir apmēram 50 procentu. Ir motortelpā arī drošas vietas, un reizēm kaķi sveiki un veseli veic simtiem kilometrus garus ceļojumus,
taču, izdzirdot ņaudienus motortelpā, nedrīkst domāt - ai, nekas... iedarbināšu motoru un gan jau kaķis pats aizmuks.
Ja pie rokas nav kārumu, ar ko kaķi izvilināt, var mēģināt kaķi aizbiedēt, kaut vai pabakstīt ar stibiņu, radīt viņam diskomfortu un vēlmi doties prom. Ja kaķi saviem spēkiem izvilkt neizdodas, jāzvana 112. Par šādu izsaukumu glābēji nebrīnīsies. Rīgā pat ir speciāla vienība, kas ar to nodarbojas. Šogad jau 700 reizes glābēji ir devušies palīdzēt dzīvniekiem, visbiežāk - 299 gadījumos tieši kaķiem.
Ja mašīnu bieži nākas atstāt kaķu iemīļotā teritorijā, var padomāt par speciālu aizsardzību, piemēram, plastikāta plāksnēm.
Cik bieži kaķi ierāpjas motortelpā, pateikt ir grūti. Pēc glābēju statistikas, kaķu biežākā problēma ir nespēja nokāpt no koka, taču ļoti iespējams, ka autobraucēji kaķa izvilkšanu no motortelpas lielākoties veic saviem spēkiem un glābējiem par to neziņo.