4. studija

Kur un kāpēc jādodas meklēt leģendām apvītos zemestaukus?

4. studija

Kāpēc Ķengaragā pēkšņi likvidēta tramvaju pietura?

Kā iespējams degvielas uzpildes stacijā pieliet pilnu bāku nevis ar benzīnu, bet ar ūdeni?

Benzīna vietā notekūdeņu kokteilis – astoņi auto īpašnieki «Viada» uzpildes stacijā sabojā spēkratus

Degvielas uzpildes stacijā "Viada" Lubānas ielā lietus dēļ augustā notikusi avārija, kuras rezultātā astoņi auto īpašnieki, to nezinot, savās automašīnās ielēja nevis 95. markas benzīnu, bet gan tā sajaukumu ar notekūdeņiem. Vairākas mašīnas tika neatgriezeniski bojātas, bet cīņa par auto remontu un izmaksu segšanu ilgusi vairākas nedēļas.

Bākā – degvielas un notekūdeņu kokteilis

Uzņēmums negadījumu degvielas tvertnē pamanīja vien pēc tam, kad savus auto bija uzpildījuši un turpat noslāpuši vairāki spēkrati. Ar šo mirkli sākās arī Sigitas Veides neatlaidīgā cīņa ar uzņēmēju, jo viņa vēlējās, lai viņas jaunais auto tiktu saremontēts līdz tādai kvalitātei, kāda tam bija pirms iebraukšanas liktenīgajā benzīntankā.

"Uzpildīju benzīnu – pilnu bāku, aizbraucu uz veikalu, un tur man mašīna noslāpa. Nevarēju to piedarbināt, un ar evakuatoru aizvedu to uz "Mūsa motors", kas ir autorizēts dīlers," stāstu iesāka Sigita, kuras automašīna – 2019. gada "Dacia Duster" ar spēkā esošu 5 gadu garantiju – tika sabojāta "Viada" degvielas uzpildes stacijā.

Auto tirgotāji sākotnēji nevarējuši saprast, kā motorā varēja tikt ūdens. "Nosūtīja ražotājam fotogrāfijas, un kādu četru dienu laikā viņi izsūknēja no bākas to saturu un, izrādās, tur ir puse uz pusi ar benzīnu," paskaidroja Sigita.

Zaudējumi – 11 tūkstoši eiro, apdrošinātājs nepiekrīt izmaksām

Sigitai bijis skaidrs, kur viņa sabeigusi automašīnas motoru un vēl pati par to samaksājusi – mazliet vairāk nekā 60 eiro. Viņa devusies meklēt taisnību "Viadā". Pēc pāris dienām saņēmusi uzņēmuma atzīšanos un apstiprinājumu, ka turpmāk ar šo lietu nodarbosies apdrošinātājs.

Sieviete atviegloti uzelpojusi, līdz brīdim, kad šī problēma apdrošinātājam kļuvusi pārāk dārga un neērta – uz Sigitas zvaniem tie vairs neesot reaģējuši. Sigita vēlreiz uzrakstījusi pretenziju "Viadai", bet atbildes nebija. Vēlāk uzrakstījusi e-pastu uzņēmuma valdes priekšsēdētājam – tad uzņēmumā Sigitas sāpe pēkšņi atkal sadzirdēta, turklāt uz mēnesi piešķirts nomas auto.

Tikmēr apdrošinātājs ar atbildi, vai finansēs Sigitas auto motora nomaiņu, kavējies. Darbu izmaksas aprēķinātas – vismaz 11 tūkstošu eiro. 

"Viņi [apdrošinātāji] piesaistīja ekspertu, un eksperts bija ieradies "Mūsa motors" un tā kā uzspiež, piedāvā apdrošinātājam labvēlīgus risinājumus. Tas nozīmē – tā kā "Mūsa motors" ir piedāvājis motora maiņu, viņi tam nepiekrīt," skaidroja Sigita.

Viņa uzskata – ja "Viadas" apdrošinātājs nepiekrīt izmaksām vai nevar vienoties, tā ir "Viada" atbildība un šim uzņēmumam būtu jāsedz zaudējumi. "Mašīna jau stāv piecas nedēļas. Es domāju, ka tur jau neatgriezeniski rūsas procesi ir iesākušies un ar tādu pliku tīrīšanu, skalošanu nekas nebūs līdzēts," piebilda sieviete. 

SIA "Mūsa motors" no komentāra raidījumam "4. studija" atteicās, sakot, ka "Viada" ir viens no lielākajiem viņu klientiem, un vispār filmēšanas grupas atrašanās servisa telpās varētu būt bīstama. Vienlaikus "Mūsa motors" apstiprināja, ka Sigitas auto atrodas tieši šajā servisā un tam plānota motora nomaiņa. 

Lietavu dēļ bojāta benzīna tvertne

"Viadā" atzina, ka lietavu dēļ 95. markas benzīna tvertnē tiešām bija nonācis ūdens – bijusi bojāta blīve degvielas tvertnes vākam, kas samazināja hermētismu, skaidroja  AS "Viada Baltija" Mārketinga vadītājs Kaspars Tupiņš.

"Viadā" vērsušies astoņi klienti, kuri bija paspējuši savos auto iepildīt degvielas un notekūdeņu kokteili. Kopumā šiem cilvēkiem auto remontam apdrošinātājam jāizmaksā atlīdzība – 28 tūkstoši eiro. 

"Ūdens nokļuva minimālā apjomā, tādēļ ir tikai astoņi klienti, kuri diemžēl bija iekļuvuši šajā situācijā, par ko mēs kā uzņēmums arī atvainojamies," pauda Tupiņš un piebilda, ka šāda tipa bojājumi ir ļoti reti, šogad – pirmo reizi. Pārbaudes tiek veiktas regulāri. 

Piecos gadījumos apdrošinātājs uzreiz esot apstiprinājis izmaksas summas, bet Sigitas un vēl divu auto īpašnieku bēda ar auto ilgāku laiku tā arī "karājās gaisā".

Tupiņš sacīja, ka Sigitas gadījumā autoservisa tāme, ko ir saņēmis apdrošinātājs, ir pielīdzināma automašīnas vērtībai. Apdrošinātājs esot piedāvājis atpirkt auto, bet kliente atteikusies.

"Papildus varu piebilst, ka mēs, nesagaidot apdrošinātāju lēmumu, redzam, ka tas ilgu laika posmu aizņēma, un kliente atkārtoti vērsās pie mums ar lūgumu palīdzēt. Esam šim servisam veikuši pilnu servisa tāmes apmaksu," pavēstīja Tupiņš.

Uzņēmumā "Viada" norādīja, ka degvielas un ūdens kokteilis no cisternas ir izsūknēts un utilizēts. 

Tikmēr Valsts vides dienests raidījumam atzina, ka nav saņēmis informāciju par lietavu radītām problēmām Lubānas ielas "Viadā", un paskaidroja, ka uzņēmumam par šāda veida bojājumiem nav pienākums informēt dienestu gadījumā, ja nav notikusi degvielas noplūde vidē. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti