4. studija

Kāpēc Rēzeknes slimnīca nodeva parādu piedzinējiem miruša cilvēka nesamaksāto rēķinu?

4. studija

4. studija

Vai tas ir normāli, ja autoserviss vairāk kā pusgadu remontē mašīnu?

Autoserviss pusgadu kavējas ar apdrošinātāja segtu remontu; OCTA likums termiņus neparedz

Kopš ceļu satiksmes negadījuma pagājis pusgads, bet transportlīdzeklis joprojām ir servisā - šādā situācijā nokļuvis Latvijas Televīzijas (LTV) raidījuma "4. studija" skatītājs Uldis Krūmiņš, kura vadītajā kravas mikroautobusā pērnā gada jūlijā ietriecās autobuss. Viņš uzskata, ka serviss apzināti vilcinās ar remontdarbiem. Obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) polise neparedz, cik ilgā termiņā jāveic auto remonts. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB) atzīst - jebkuras papildus saistības ietekmēs OCTA cenu.

Pēc ceļu satiksmes negadījuma Uldis veicis visas nepieciešamās darbības – sazinājies ar apdrošinātāju, aizpildījis pieteikumu un izvēlējies auto servisu.

"Uzņēmuma transportlīdzeklis tika bojāts. Kā OCTA likums paredz, es vērsos pie apdrošinātāja, šajā gadījumā - "Balta", un nodevu servisā automašīnu remontā. Serviss bija SIA "Senson Paint"," stāstīja Uldis.

Kopējā tāme – 14 000 eiro. Rezerves detaļas bijis jāgaida divus mēnešus, taču remontdarbi ilgst jau teju četrus mēnešus.

"Serviss veica nekvalitatīvi darbus, tad viņi sola novērst tos defektus, un manā gadījumā viņi jau trīs reizes ir solījuši, un tā tas notiek. OCTA likums neparedz nekādus termiņus, cik ilgā laikā tas ir jādara, un serviss to ļaunprātīgi izmanto," secināja Uldis.  

Iepriekš par servisu sūdzību nav bijis

Vīrietis vērsies ar sūdzībām kā servisā, tā pie apdrošināšanas kompānijas "Balta", bet rezultātu tas nav devis.

AAS "Balta" pārstāvis Toms Sadovskis skaidroja, ka parasti apdrošinātāji iesaka izvēlēties servisu, kas specializējas konkrētu automašīnu marku remontēšanā, bet klients pats izvēlējies auto labot šajā servisā.

"Ja klients uzrāda, kā tas arī šajā gadījumā bija, kādu citu servisu, tad iespēju robežās ejam pretī un apstiprinām klienta vēlmes. Šajā gadījumā diemžēl tā sadarbība nav bijusi tā veiksmīgā, lai gan iepriekš par šo servisu mums sūdzības nav bijušas," norādīja Sadovskis.

"Balta" pārstāvis atzina, ka apdrošinātāju rīcībā nav īpašu kompensācijas mehānismu, tomēr "iespēju robežās" situācija tiekot risināta: "Šajā gadījumā, sazinoties ar attiecīgo servisu,

esam panākuši vienošanos, ka tuvākajā laikā šīs automašīnas remonts tiks pabeigts, un pie automašīnas nodošanas būs klāt arī "Balta" darbinieks, lai pārliecinātos, ka tiešām viss ir paveikts korekti."

Lai gan "iespēju robežās" visi visu dara, automašīnas īpašniekam no tā labāk nekļūst, jo jau pusgadu viņš ir bez sava spēkrata. Autoserviss esot piedāvājis kā maiņas auto uz remonta laiku vieglo automašīnu, bet tas neesot risinājums, jo darba vajadzībām ir nepieciešams tieši kravas mikroautobuss, proti, - līdzīgs auto tam, kādu šobrīd remontē, bet tādu serviss kā maiņas auto nepiedāvā.

"Viņi arī atbild, ka OCTA likums viņiem nekādas saistības neuzliek, bet nezinu – tas it kā ir viņu partneris, kas realizē viņu saistības pret mani. Viņi sola kaut kādus risinājumus, bet tos solījumus lielākoties nepilda, un rezultāta nav," sacīja Uldis. 

Jebkuras papildu saistības ietekmēs OCTA cenu

Raidījums "4. studija" sazinājās ar servisa administrāciju, lai noskaidrotu, kāpēc remontdarbi tik ļoti ieilguši, taču izrādījās, ka komentāru neviens nevar sniegt, jo priekšniecība esot ārpus Latvijas un būšot gatava runāt vien nākamnedēļ. Tomēr izdevās noskaidrot, ka automašīnas remontam beidzot jābūt pabeigtam otrdien, 23. janvārī. Taču, pēc Ulda teiktā, termiņš ticis noteikts jau kārtējo reizi.

Apdrošināšanas kompānija piekrita – parasti remonta termiņi ir daudz īsāki, tāpēc katra šāda situācija tiekot vērtēta.   

"Atsevišķos gadījumos mēs varam vērtēt to, vai vispār šo automašīnu nenodot citam servisam, ja mēs redzam, ka konkrētais nespēj tikt galā, un tad, protams, ka mums kā apdrošinātājam tas nav izdevīgi, jo mums sanāk par vienu pakalpojumu samaksāt divreiz," skaidroja Sadovskis.

Vai tiešām OCTA polises ietvaros automašīnas īpašnieks nav pasargāts, lai remontdarbi neievelkas vairāku mēnešu vai pat gadu garumā?

LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics atzina, ka jebkuras papildu saistības ietekmēs OCTA cenu.

"Var runāt par kaut kādu mašīnas īri tajā brīdī - rezerves mašīnas piešķiršanu. Ir risinājumi citās valstīs, kad, piemēram, maksā par katru dienu, kad mašīna ir remontā, bet

tas nozīmē, ka tas atstātu iespaidu uz cenu, un mūsu pieeja ir bijusi tāda, ka cena par OCTA apdrošināšanu ir jātur maksimāli lēta, lai cilvēki var nomaksāt," norādīja Stengrevics.

"Parasti tas notiek vismaz mēneša laikā, kad tiek saremontēta automašīna, vai daudz īsākā laikā, jo servisam ir jāstrādā ar pēc iespējas vairāk automašīnām un pēc iespējas ātrāk tās jāsalabo, un tas arī ir apdrošinātāja interesēs, lai viss pēc iespējas ātrāk virzās uz priekšu."

Diemžēl mašīnas īpašnieks īsti nav pasargāts, ja remonts ir ieildzis. Var vērsties pie apdrošinātāja ar lūgumu mainīt autoservisu, kā arī vērsties tiesā, lai piedzītu radušos zaudējumus, piemēram, par automašīnas nomu, taču līdzīgās situācijās likums nekādas garantijas nenosaka.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti