Rīta Panorāma

Jūrmalas muzejā Lijas Rages "Grafiti" un Pētera Jansena izstāde "Gaismas klusumā"

Rīta Panorāma

Rīta Panorāma

Intervija ar rallija pilotu Mārtiņu Sesku

Rallija pilots Sesks: Katra sekunde jaudīgākajā WRC mašīnā jāizmanto simtprocentīgi

Pilotam Mārtiņam Seskam pirmo sajūsmu par sēšanos pie pasaules rallija čempionāta (WRC) prestižākās "Rally1" klases spēkrata stūres ļoti ātri nomainīja apziņa, ka mašīnas iepazīšanai mērķtiecīgi jāizmanto burtiski katra sekunde, jo laika aprast ar jaudīgo braucamo līdz startam Polijas un Latvijas WRC rallijos būs ļoti maz. 

Sesks ar stūrmani Renāru Franci divos WRC posmos brauks ar "M-Sport Ford" rūpnīcas komandas sagatavotu "Ford Puma Rally1" spēkratu. Sesks otrdien Latvijas Televīzijā pastāstīja, ka "M-Sport Ford" ir viena no vecākajām komandām pasaules čempionātā un nonākšana tās redzeslokā nebija pēkšņs pavērsiens, bet gan vairāk nekā pusotru gadu ilguša darba rezultāts. Iespēju startēt WRC posmos Polijā un Latvijā ekipāžai veicināja labie rezultāti Eiropas čempionāta sacīkstēs.

"Lai mēs šeit [WRC] tiktu, tas nav vienas dienas darbs. Vispirms jābūt rezultātiem," atzina Sesks. "Kopā ar [WRC] promotieri esam nonākuši pie iespējas startēt divos posmos, kur jau esam sevi pierādījuši iepriekš zemākas kategorijas klasēs."

Pieredze pie "Rally2" klases automašīnas stūres Eiropas čempionātā Seskam/Francim bija svarīgs arguments ceļā uz WRC sacīkstēm. WRC promotieri īsteno projektu, kas palīdz jaunajiem braucējiem izmēģināt spēkus pasaules čempionāta elites klasē, kur parasti startē apmēram 11 spēkrati.

Seskam un Francim līdz debijai WRC posmā jūnija beigās Polijā, lai iepazītu mašīnu, būs tikai divas mazas treniņdienas Anglijā un viena diena Polijā. Tādēļ treniņos mērķtiecīgi jāizmanto katra sekunde, jo

ir ļoti daudz būtisku parametru, kas atšķir WRC modeli no "Rally 2" klases spēkrata. 

"Pirmkārt, jauda ir gandrīz divreiz lielāka, kopā ar hibrīdtehnoloģiju, kas arī jāmāk izmantot. Tāpat milzīgā aerodinamika – jo ātrāk brauc ar šo mašīnu, jo vairāk mašīna spiežas pie zemes un ir lielāka saķere," paskaidroja Sesks. "Līdz ar to ir ļoti daudz lietu, pie kurām ir jāiemācās pierast, it sevišķi tajā brīdī, kad mēs startēsim pasaules elitē ar pasaulē ātrākajiem rallija braucējiem."

Sesks pirmajā iepazīšanās reizē ar "Ford Puma Rally1" uzreiz pārliecinājās, ka mašīna sniedz pilotam lielu palīdzību un sākums ir vienkāršs, bet tajā pašā laikā autosportists apzinās, cik sarežģīti būs noķert mazās sekundes desmitdaļas cīņā ar pasaules rallija eliti. Tomēr

Sesks ar Franci ir gatavi strādāt smagāk nekā citi, lai būtu gatavi vēsturiskajam startam. 

Nākamajā gadā WRC mašīnās vairs nebūs izmantota hibrīdtehnoloģija, sacīkšu zaļo komponenti saglabājot ar ilgtspējīgas degvielas izmantošanu. Arī šogad posmā Polijā latviešu spēkrats nebūs aprīkots ar hibrīdtehnoloģiju, turpretim Liepājā mājinieki varēs izmantot pasaules rallijā maksimāli pieejamo jaudu. 

Sesks sagaida, ka Latvijas WRC posms izvērtīsies par autosporta festivālu četru dienu garumā, un līdzjutējiem noteikti būs vērts atbraukt, lai iepazītu augstākā līmeņa ralliju tuvāk. Sesks un Francis centīsies iepriecināt Latvijas autosporta fanus, bet tuvākajā sacensību plānā viņiem pēc divām nedēļām būs starts Eiropas čempionāta posmā Spānijā. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti