Salīdzinot ar 2022. gada oktobri, apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos par 8,5%, informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos par 7,7%, kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 2,3%).
Savukārt apgrozījuma kāpumu apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 20,1%) un apgrozījuma kritumu nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 21,7%), ietekmēja atsevišķu uzņēmumu saimnieciskās pamatdarbības veida maiņa.
Ievērojams apgrozījuma kritums bija arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 11,9%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 8,6%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 1,3%.
Mēneša laikā apgrozījums pieauga par 0,7%
2023. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,7%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,9%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 3,3%, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 2,4%.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 23%), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 8,8%) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 5,8%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 5,5%).
2023. gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 0,6%.