«Eiropas Dzelzceļa līnijas» lauž līgumu ar «Rail Baltica» reģionālo mobilitātes punktu projektētāju

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" nacionālais ieviesējs Latvijā – uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas" (EDzL) lauž līgumu ar "Rail Baltica" reģionālo mobilitātes punktu būvprojektētāju – uzņēmumu apvienību "Rere Ineco", informēja EDzL pārstāve Linda Pastare.

Līguma laušana saistīta ar viena uzņēmumu apvienības dalībnieka maksātnespēju un otra nevēlēšanos pārņemt saistības.

"Rail Baltica" reģionālo mobilitātes punktu būvprojektēšana pēc atklāta starptautiska konkursa 2022. gada novembrī tika uzticēta personu apvienībai "Rere Ineco", ko veidoja SIA "Apex Building" (iepriekš "ReRe vide") un "Ingenieria Y economia del Transporte S.M.E M.P., S.A. Ineco".

Uzņēmumam "Apex Building" 2024. gada 14. martā pasludināts maksātnespējas process.

Šādos gadījumos līgums ļāva to pāratjaunot un visus līgumā paredzētos darbus uzticēt otram apvienības dalībniekam, taču "Ineco" neuzņēmās šīs saistības. EDzL šobrīd izvērtē vairākus scenārijus turpmākām darbībām, lai turpinātu reģionālo mobilitātes punktu projektēšanu.

Līdz šim ir izstrādāti 17 "Rail Baltica" reģionālo mobilitātes punktu būvprojekti minimālajā sastāvā, saņemtas būvatļaujas un tehniskie noteikumi no iesaistītajām pusēm, no tām 11 stacijām iesākti darbi nepieciešamajām inženierizpētēm un pilnvērtīga būvprojekta izstrādei.

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) dati liecina, ka "Apex Building" šogad 23. aprīlī bija nodokļu parāds 378 108 eiro apmērā.

"Apex Building" 2021. gadā strādāja ar 17,636 miljonu eiro apgrozījumu un cieta 247 354 eiro zaudējumus. Uzņēmuma finanšu dati par 2022.gadu un 2023. gadu vēl nav publiskoti, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas vienīgais īpašnieks kopš 2023. gada oktobra ir Deniss Kikots, savukārt pirms tam kompānijas vienīgā īpašniece bija "ReRe grupa".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti