Panorāmas rats augstākajā punktā sasniegs 65 metru atzīmi. Brauciens ilgs apmēram 15 minūtes, un stiklotās kabīnes ļaus Rīgu ieraudzīt no pavisam cita skatu punkta. Kopumā būs 30 kabīnes, kurās būs astoņas vietas, tās būs apsildāmas un aprīkotas ar kondicionieri.
Ja visi montāžas darbi ritēs kā plānots, Rīgas panorāmas rats sāks darbu augustā. Pirms nodošanas ekspluatācijā tas vēl būs jāpārbauda, testus veiks speciālisti no Vācijas, pastāstīja projekta attīstītāja uzņēmuma "RPR operators" valdes loceklis Dimitrijs Uspenskis.
Paredzēts, ka panorāmas rats strādās gan vasarā, gan ziemā. Baltijā augstākais panorāmas rats atradīsies Rīgā, Pārdaugavā, starp Raņķa dambi, Slokas ielu, Uzvaras bulvāri un Mārupīti.
"Uz šo brīdi ir salikti rata balsti, šobrīd ir tehnoloģiska pauze. Gaidām, kad pabeigs operatoru telpu, un maija vidū liksim rata rumbu un spieķus. Pēc plāna jūnija sākumā lielā montāža būs pabeigta," pastāstīja Uspenskis. "Un tas, kas vairs nav redzams, ir pamats – 30 metru dziļumā iebetonēti 126 pāļi."
Rats projektēts Latvijā, un arī visas metāla konstrukcijas ir ražotas tepat.
"Projekta ietvaros mums bija svarīgi piesaistīt pēc iespējas vairāk Latvijas uzņēmumu, mēs lepojamies, ka vairāki elementi ražoti Latvijā," piebilda Uspenskis.
Blakus ratam ceļ koka ēku. Tas būs paviljons, kurā būs biļešu kases, tualetes un atradīsies arī tehniskās telpas. Kad rats sāks darbu, tehniskajā nodrošinājumā un paviljonā būs vismaz 20 darba vietas.