Pasažieru pārvadātāji pārmet «uzspiestus» tarifus no 1. aprīļa

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija pārmet Autotransporta direkcijai (ATD) novēlotu informācijas sniegšanu par plānoto jauno sabiedriskā transporta – autobusu un vilcienu – biļešu un tarifu sistēmu. Asociācijas vadītājs Ivo Ošenieks intervijā Latvijas Radio pauda, ka no 1. aprīļa paredzētie jaunie tarifi pārvadātājiem ir "uzspiesti".

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija aicinājusi atlikt jaunās reģionālās sabiedriskā transporta tarifu sistēmas ieviešanu.

"Par tarifu ieviešanas procesu mums ir nesaprašana. Būtībā ATD kā pasūtītājs izrāda nekorektu attieksmi pret pārvadātājiem,"

teica Ošenieks, norādot, ka lēmums par jaunajiem tarifiem tika pieņemts jau 2023. gada decembra beigās, bet ar pārvadātājiem diskusija par šo jauno tarifu ieviešanu sākās tikai šā gada marta vidū.

Asociācijas vadītājs klāstīja, ka saskaņā ar esošo kārtību ATD pārvadātāji par šādām izmaiņām ir jāinformē vismaz mēnesi iepriekš, nosūtot visus materiālus e-vidē. Materiālus pārvadātāji varēja sākt saņemt marta vidū, mēneša divdesmitajos datumos.

"Asociācija neiebilst pret šo tarifu ieviešanu, bet būtībā šobrīd ir tā, ka pārvadātājiem tiek uzspiesta īsos termiņos šo tarifu ieviešana ar 1. aprīli," klāstīja Ošenieks.

Pēc viņa teiktā, saņemot tarifu celšanas plānus, pārvadātāji konstatējuši, ka tarifu tabulās ir kļūdas un tās ir jālabo.

"Es nevaru galvot par visiem pārvadātājiem, ka visi pārvadātāji parakstīs būtībā nekorektās vienošanās, jo šie termiņi netiek ievēroti šajos  vienošanās projektos, kas tiek atsūtīti pārvadātājiem," piebilda asociācijas vadītājs.

Kamēr iedzīvotāji ir neapmierināti ar dzīves dārdzību un pasažieru pārvadātāji lūdz jauno tarifu ieviešanu nedaudz atlikt, lēmumu pieņēmēji stāsta, ka necelt biļešu cenas nevar.

"Patiesībā tarifu izmaiņu nepieciešamību radīja vispārējs izmaksu pieaugums par daudziem un dažādiem pakalpojumiem valstī. Tajā skaitā par degvielu, par transporta remontiem, par darbinieku algām un tamlīdzīgi. Tās droši vien ir pasūtītāju un izpildītāju attiecības. Ja mēs vēlamies to saukt par uzspiešanu, tad tā tas arī droši vien, ka ir. Arī mūsu pusē ir šī nepieciešamība veikt pasākumus, lai pasažieri vairāk piedalītos šī pakalpojuma finansēšanā," klāstīja Sabiedriskā transporta padomes priekšsēdētājs, Satiksmes ministrijas valsts sekretārs vietnieks Dins Merirands.

KONTEKSTS:

No 1. aprīļa stāsies spēkā jauna reģionālā sabiedriskā transporta (autobusu un vilcienu) biļešu un tarifu sistēma, kas skars visus reģionālo autobusu un vilcienu maršrutus.

ATD iepriekš skaidroja, ka esošā reģionālā sabiedriskā transporta tarifu sistēma Latvijā ir spēkā kopš 2020. gada, taču arī pirms tam tā praktiski nav tikusi reformēta.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti